Avatar billede glug Nybegynder
14. januar 2003 - 11:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udskrive felter med bestemt værdi

Jeg har lavet et regneark med arbejdstidsplanlægning. Cellerne kan antage en masse forskellige værdier bl.a. "vt". Jeg kunne tænke mig en makro der udskriver hele planlægningen, men det er kun de celler hvor der står "vt" der skal være udflydt resten skal være tomme på udskriften. Håber beskrivelsen er til at forstå.
Avatar billede b_hansen Novice
14. januar 2003 - 11:22 #1
Hvis du vil have de resterende linier udskrevet som blanke felter, mener jeg ikke, du behøver at konstruere en makro for at løse opgaven.
Du kan eventuelt vælge at lave det vha betinget formatering. Her kan du definere én betingelse for at udskrive alle cellerne, og en anden betingelse, der blanker de celler, der ikke svarer til dit kriterium.
Avatar billede kabbak Professor
14. januar 2003 - 11:23 #2
Kan du ikke bruge autofilter
Avatar billede jkrons Professor
14. januar 2003 - 12:21 #3
Er der nogen struktur i den måde cellerne, der skal udskrives er placeret på, i forhold til de, der ikke skal udskrives, eller er de tilfældigt spredt over regnearket?

Når du siger at kun celler med vt skal udskrives. hvad så med ledetekster osv?
Avatar billede glug Nybegynder
14. januar 2003 - 14:48 #4
felterne med vt er tilfældigt placeret ud over regnearket. Jo du har ret jkrons ude til venstre er der en kolonne med navne som også skal med på udskriften. Jeg har selv set det der autofilter, og havde forestillet mig at man kunne bruge det på det område der indeholder T, MF, VT o.s.v. Men hvordan man lige angiver det i sådan en makro, det er spørgsmålet.
Avatar billede kabbak Professor
14. januar 2003 - 16:09 #5
Sub Find()
Worksheets("Ark1").Activate
v = InputBox(" indtast søgeværdi", "overfør til nyt ark")
C = 1 ' start rækken
R = 2 ' start kolonnen
SC = 100 'Slut rækken
SR = 10 ' Slut kolonnen
For R = 2 To SR ' antal kolonner der skal gennemsøge
For C = 1 To SC
' her kan du fange værdien i cellen
If Cells(C, R) = v Then
Worksheets("Ark2").Activate
A = 1 ' Kolonne i resultatarket
Do Until Worksheets("Ark2").Cells(A, 1) = "" _
Or Worksheets("Ark2").Cells(A, 1) = Worksheets("Ark1").Cells(C, 1).Value
A = A + 1
Loop
If Worksheets("Ark2").Cells(A, 1) = "" Then
Worksheets("Ark2").Cells(A, 1).Value = Worksheets("Ark1").Cells(C, 1).Value
End If
Worksheets("Ark2").Cells(A, R).Value = Worksheets("Ark1").Cells(C, R).Value
Worksheets("Ark1").Activate
Else
' gør noget andet
End If
Next C
Next R
End Sub

Denne makro overfører alle fundne til et nyt ark og tager altid kolonne A med,
hvis der er fundne værdier i rækken.
du kan selv justerer antal række og kolonner den skal kikke på.
Ret også arknavnene til dit behov.

kabbak
Avatar billede kabbak Professor
14. januar 2003 - 16:11 #6
det skulle være et svar ;p