Avatar billede christer2 Nybegynder
26. oktober 2000 - 16:42 Der er 11 kommentarer

XML http load?

OK, gutter... er kommer en lille skodfejl, som volder mig store probs...

Jeg har lavet følgende lille kode i ASP:
set xmlobj = createObject(\"Microsoft.XMLDOM\")
xmlobj.async = false
xmlobj.load(\"http://server5/ged.xml\")

Når jeg kører ovenstående får jeg intet, og har derfor skrevet parse error reason ud. Den siger:
No data is available for the requested resource.

Når jeg henter samme adresse med en browser, får jeg fint XML\'en frem.

Hvad er problemet? Jeg mener at have læst i dokumentationen, at jeg ENTEN kan skrive direkte fysiske URLs eller relative... korrekt?

Encoding? Pt. bruger jeg ingenting (i denne fil), men ellers bruger jeg ISO-8859-1..

Ser frem til svar... og på forhånd tak!

Christer
Avatar billede christer2 Nybegynder
26. oktober 2000 - 17:11 #1
Jeg håber det fremgår, at vi snakker server til server kommunikation... det var i hvert fald det tiltænkte.. :-)
Avatar billede getalife Nybegynder
26. oktober 2000 - 18:05 #2
Prøv med dette i stedet:
<%
\'Load the XML
set xml = Server.CreateObject(\"Microsoft.XMLDOM\")
xml.async = false
xml.load(Server.MapPath(\"cd_catalog.xml\"))

\'Load the XSL
set xsl = Server.CreateObject(\"Microsoft.XMLDOM\")
xsl.async = false
xsl.load(Server.MapPath(\"cd_catalog.xsl\"))

\'Transform the file
Response.Write(xml.transformNode(xsl))
%>

/getalife
Avatar billede swjensen Nybegynder
26. oktober 2000 - 18:24 #3
Jeg mener bestemt at have læst et sted, at du ikke kan loade server-side med en \"http\"-url, ligesom du ikke kan save i IE.
Avatar billede oleprds Nybegynder
26. oktober 2000 - 19:57 #4
lytter med
Avatar billede christer2 Nybegynder
26. oktober 2000 - 22:03 #5
Jam\' jam\'... getalife, den er jeg med på, men det er jo INTERNT... jeg mener, JEG vil hente en xml fil via HTTP fra en anden server end den der kalder.

Dvs. server1 kalder en xml fra server2, som her placeret er HELT andet sted.... det MÅ da kunne lade sig gøre?
Avatar billede fehaar Nybegynder
26. oktober 2000 - 23:41 #6
Det kan det også. Men du skal have fat et et andet komponent end XMLDOM, nemlig XMLHTTP. Her er lidt reference til dig :

http://msdn.microsoft.com/xml/reference/scriptref/XMLHttpRequest_object.asp
Avatar billede swjensen Nybegynder
27. oktober 2000 - 06:04 #7
XMLHttpRequest er beregnet til at bruge på klienten, ikke på serveren:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q237/9/06.ASP

Et par citater:
\"The XMLHttpRequest support in MSXML and the load method, when using a remote URL, sends HTTP requests using the Internet Explorer URLMON and WININET components. These components were designed and tested only to be used from a client machine in a regular user process. The IIS and ASP system runs in a protected server service that imposes performance and security constraints on server applications that breaks some of the functionality of URLMON and WININET. \"

\"At the most basic level, there is no currently supported method to send HTTP-based requests between HTTP servers and any technique, XMLHttpRequest or otherwise. You must only send HTTP-based requests from a user-based client computer to a server.
\"
Avatar billede christer2 Nybegynder
27. oktober 2000 - 10:45 #8
Skod... rigtig skod :-(
Avatar billede lrj Nybegynder
29. oktober 2000 - 16:53 #9
Det er muligt i asp at hente en fil fra en anden server - enten via en komponent som du installerer, eller vist lidt ond socket-programmering. Så det kan altså lade sig gøre, om ikke andet så ved at selv hente filen..
Avatar billede christer2 Nybegynder
29. oktober 2000 - 16:56 #10
Ja, det har jeg fundet ud af... ASPtear gør det...
Avatar billede janegil Nybegynder
31. oktober 2000 - 11:38 #11
Det er vel her vi skal bruke XLinks. når det en gang blir implementert i IE eller i ASP.
http://www.w3.org/XML/Linking