Avatar billede pb_n Praktikant
13. januar 2003 - 21:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

BILLIG MUS

Kald mig bare nærrig ..!!

Har købt mig en trådløs mus men oplader i aldi...
Den virkede fint i et par dage , men efter en lille formatering dutter den ikke mere ..

Har prøvet med div standard drivere, men det er ikke lige noget der fungerer.

Er iøvrigt også i tvivl om hvilket mærke musen er .. men driveren der følger med skulle være fra aidem...
Er der nogen er kender til en sådanne mus??

bundkort soltek 75kav
Duron 800
Win ME

Musen er en usb-mus
Avatar billede beorndesign Nybegynder
13. januar 2003 - 21:12 #1
Har du installeret de rigtige drivers til USB? Dur dine andre USB-enheder? Det er typisk her problemet ligger i sådan en situation.
Avatar billede pb_n Praktikant
13. januar 2003 - 21:31 #2
jeg har en fejlmelding på min USB HID (brugergrænsefladeenhed) beder om en opdatering af driver... men jeg har kun den fra winME.. !!og musen har jo virket før !
Avatar billede beorndesign Nybegynder
13. januar 2003 - 22:25 #3
Prøv at installere de drivers der fulgte med dit bundkort (hvis du ikke har gjort det!)eller hent dem her:
http://www.soltek.de/English/home/01.htm
Download VIA service Pack (4-in-1) Driver og installer bagefter!

I følge det du skriver, er det ret sandsynligt at det er USB'en der er galt med! Når du formaterer er det vigtigt at installere alle drivers igen bagefter, til alle enheder. WinMe er ikke ret god til automatisk at finde de rigtige standard drivers - men WinXP gør det helt pænt ;)

/Beorn
Avatar billede pb_n Praktikant
13. januar 2003 - 22:29 #4
den er installeret ... men kigger lige om der er en opdateret version .. vender tilbage
Avatar billede pb_n Praktikant
14. januar 2003 - 13:32 #5
Jeg har nu installeret via4-in-1 igen .. men det ser ikke ud til at virke...
Findes der en universal driver til en trådløs optisk usb-mus der kan bruges ??
Avatar billede beorndesign Nybegynder
14. januar 2003 - 14:22 #6
Hvordan fik du musen til at virke første gang? Fulgte der et stik med, så du kan bruge musen i PS/2 porten? Hvis ja, så prøv den!

Hvad står der inde i enhedshåndtering/device manager om din mus? Eller er der nogle konflikter mellem noget af din hardware der? Var der ingen drivers med til din mus?

Ellers prøv at installere en af de musedrivers (vælg fra liste under enhedshåndtering) som ligger i Windows - men vælg en USB-type der minder om din.

/Beorn
Avatar billede pb_n Praktikant
17. januar 2003 - 00:25 #7
Det funger sq stadig ikke . .  men jeg tror jeg har fundet en løsning ...

Jeg hiver min røv ned og køber en mus af et lidt mere anerkendt mærke  det plejer at hjælpe..
godt nok var den billig .. men måske også FOR billig

takker dog for hjælpen
stikker dig lige 50 for ulejligheden

hej