Avatar billede bigtrouble Nybegynder
13. januar 2003 - 15:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvis sandt så replace ?

Jeg bruger denne stump kode til at oprette nye medlemmer med.
Men det skal være sådan at hvis "idnummer" eksisterer så skal den IKKE oprette en ny sag men lave en replace på den gamle...
Hvordan gør jeg det ?

On Error Resume Next
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=c:\websider\service-info.dk\db\hotline.mdb"
Conn.Open DSN
strSQL = "Insert into hotline (idnummer, kundenavn, kundeadr, kundeadr2, kundepostnr, kundeby, kundetele, koebsdato, loebetid, udstyr, fejlbeskrivelse) values('" & Request.Form("idnummer") & "', '" & Request.Form("kundenavn") & "', '" & Request.Form("kundeadr") & "', '" & Request.Form("kundeadr2") & "', '" & Request.Form("kundepostnr")& "', '" & Request.Form("kundeby") & "', '" & Request.Form("kundetele") & "', '" & Request.Form("koebsdato") & "', '" & Request.Form("loebetid") & "', '" & Request.Form("udstyr")& "', '" & Request.Form("fejlbeskrivelse")& "')"
Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede argantork Nybegynder
13. januar 2003 - 15:39 #1
Jeg vil tro at du skal bruge en "select * where idnummer="request.form("idnummer")" og teste med count(strSQL) > 0 ...
hvis den så eksisterer skal du bruge "replace" i stedet for insert ...

Jeg er desværre ikke helt sikker da jeg kun kender lidt til MySQL
Avatar billede angam Nybegynder
13. januar 2003 - 16:40 #2
Dette skulle virke - jeg tæller først antallet af records hvor IdNummer matcher i databasen, og Updater hvis der findes nogle - ellers nserter jeg.

On Error Resume Next
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=c:\websider\service-info.dk\db\hotline.mdb"
Conn.Open DSN
strSql = "select count(idnummer) from hotline where idnummer="& Request.Form("idnummer")
RS = Conn.Execute(strSQL)
if(RS(0) > 0) Then  ' Record eksisterer - Update
  strSql = "update hotline set (kundenavn='"& Request.Form("kundenavn") &"', kundeadr='& Request.Form("kundeadr") &', kundeadr2='"& Request.Form("kundeadr2") &"', kundepostnr='"& Request.Form("kundepostnr") &"', kundeby='"& Request.Form("kundeby") &"', kundetele='"& Request.Form("kundetele") &"', koebsdato='"& Request.Form("koebsdato") &"',loebetid='"& Request.Form("loebetid") &"',udstyr='"& Request.Form("udstyr") &"', fejlbeskrivelse='"& Request.Form("fejlbeskrivelse") &"') where idnummer="& Request.Form("idnummer")
Else
  strSQL = "Insert into hotline (idnummer, kundenavn, kundeadr, kundeadr2, kundepostnr, kundeby, kundetele, koebsdato, loebetid, udstyr, fejlbeskrivelse) values('" & Request.Form("idnummer") & "', '" & Request.Form("kundenavn") & "', '" & Request.Form("kundeadr") & "', '" & Request.Form("kundeadr2") & "', '" & Request.Form("kundepostnr")& "', '" & Request.Form("kundeby") & "', '" & Request.Form("kundetele") & "', '" & Request.Form("koebsdato") & "', '" & Request.Form("loebetid") & "', '" & Request.Form("udstyr")& "', '" & Request.Form("fejlbeskrivelse")& "')"
End If
Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
14. januar 2003 - 08:03 #3
Jeg rettede en enkelt fejl i scriptet : kundeadr='& Request.Form("kundeadr") &',  TIL kundeadr='"& Request.Form("kundeadr") &"',

Jeg får ingen fejl, hverken ved insert eller update, men der skrives IKKE til DB
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
23. januar 2003 - 07:28 #4
Ingen svar siden 140103 derfor lukket.