Avatar billede changman Nybegynder
11. januar 2003 - 16:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PHP/MySQL Gæstebog

Hej Eksperter!

Jeg får denne fejlmeddelse når jeg prøver scriptet af:

Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/sparklinjune.com/public_html/guestbook.php on line 34

Mit PHP ser således ud:

<html>
<head><title>Guestbook</title></head>
<body>

<?php
$db = mysql_connect("db.sparklinjune.com","sparklinjune.com","blyant");
mysql_select_db("guestbook",$db);
if ($skriv){
    $besked = str_replace("\n","<br>",$besked);
    $dato = date("d.m.Y")."&nbsp;&nbsp;&nbsp;".date("H:i");
    mysql_query("INSERT INTO guestbook (navn, overskrift, besked, dato, email) VALUES('$navn', '$overskrift', '$besked', '$dato', '$email')");
}

?>

<table width="230px">
<h1>Guestbook</h1>
</table>
<form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF;?>">
<input type="hidden" name="skriv" value="1">
<table width="230px">
<tr><td><p>Kaldenavn:</td><td><p>Email:</td>
<tr><td><input type="text" name="navn" size="15" maxlength="13"><br></td>
<td><input type="text" name="email" size="23"></td></tr>
<tr><td colspan="2"><p>Overskrift:<br><input type="text" name="overskrift" size="42" maxlength="25"></td></tr>
<tr><td colspan="2"><p>Besked:<br><textarea name="besked" cols="41" rows="5"></textarea></td></tr>
<tr><td align="right"><input type="submit" value="Send"></td></tr>
</table>
</form>

<?php
$foresp = mysql_query("SELECT navn, overskrift, besked, dato, email FROM guestbook ORDER BY nr DESC");
while($data = mysql_fetch_row($foresp)){
    echo $data[0];
    echo $data[4];
    echo $data[3];
    echo $data[2];
    }
?>

</body>
</html>

På forhånd tak :)
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
11. januar 2003 - 17:09 #1
Prøv at tage et kig på syntaksen til mysql_query på php.net. Jeg tror at du mangler at sende variablen $db med.
Avatar billede changman Nybegynder
11. januar 2003 - 17:13 #2
Det er jo mysgl_fetch_row som den brokker sig over... Men måske :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. januar 2003 - 21:09 #3
ikke for at det burde gøre en forskel, men prøv at ændre mysql_fetch_row() til mysql_fetch_array()
Avatar billede changman Nybegynder
11. januar 2003 - 21:24 #4
Så siger den bare:
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/sparklinjune.com/public_html/guestbook2.php

Det er meget mystisk !

Håber at der er nogle der kan regne den ud :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. januar 2003 - 00:23 #5
det lyder som om at du ikke har kontakt til din database, prøv at sættet
or die(mysql_error)) efter dine connects

$db = mysql_connect("db.sparklinjune.com","sparklinjune.com","blyant") or die(mysql_error));
mysql_select_db("guestbook",$db) or die(mysql_error));

er du også sikker på at din database hedder guestbook ??
Avatar billede changman Nybegynder
12. januar 2003 - 11:20 #6
Tak ztyxx

Selvfølgelig hedder min database ikke 'guestbook'... Det var der fejlen lå, tak! UPS!! Nu virker det!!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. januar 2003 - 11:22 #7
så tillader jeg mig at lægge et svar :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. januar 2003 - 23:09 #8
lukketid??
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. januar 2003 - 16:01 #9
takker for point :-)