Avatar billede flums Nybegynder
11. januar 2003 - 15:03 Der er 1 kommentar

Event ID 1001 Microsoft windows media player

Hej ..

Jeg har fået mig et irriterende problem ved afspilning af film.

Før benyttede jeg windows media player 9.0. For at have alle codecs har jeg installeret Nimo Codepack. Det var nogle .dll filer, som installationen af Nimo ikke kunne åbne og skrive i, men jeg kunne se film. Dette var med build7. Da jeg så installerede build 8 forsvandt evnen til at se film med Media player. Via eventlog får jeg følgende fejlmeddelse (som ikke hjælper mig meget):

Type: Error
Source: Microsoft Windows
Category: None
EventID: 1001
Description:
The description for Event ID ( 1001 ) in Source ( Microsoft Windows Media Player ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. The following information is part of the event: 27306453.

Er der nogle som har et hint.

Det skal nævnes at RealOne heller ikke kan afspille film, men det kan Winamp..

Mvh.
Flemming
Avatar billede flums Nybegynder
15. januar 2003 - 12:08 #1
Hej

Så lykkedes det mig at finde en løsning på problemet selv. Der opstod problemer når mediaplayer ville åbne mmswitch.ax og subtitds.ax. Disse to filer afregistrerede jeg med kommandoen: regsvr32 /u mmswitch.ax. Herefter kører mediaplayer fint. Jeg afinstallerede Nimo Codecpack og fandt et andet codecpack.

Mvh.
Flemming