Avatar billede lauritspetersen Nybegynder
10. januar 2003 - 20:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dato konvertering fra sql 2000 til java

Hej

Efter at have sloges med datoer i sql2000 henvender jeg mig nu her.
Problemet er at datoformatet i den sql2000 db jeg tilgår er på formatet ydm. Da jeg gerne vil have det på formen dmy har jeg prøvet at bruge SET DATFORMAT DMY i sql2000 men det ignorerer databasen. Alternativt ville jeg konvertere datoen i java fra java.sql.Date til java.util.Date men dette er ikke lykkedes.

Er der nogen der har en løsning til databasen eller en stump kode til java der løser mit problem ?

Mvh Laurits Petersen
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2003 - 10:25 #1
SELECT Convert(datetime, TheDateTimeFiled, 104)

you should take a look at the convert function when using dates as there are many other date formats you can choose from.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2003 - 18:03 #2
Jeg forstår ikke dit Java problem !

java.sql.Date d1;
java.util.Date d2;
d2 = d1;

bør virke !

(java.sql.Date er en sub-class af java.util.Date !)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2003 - 18:05 #3
Den anden vej er ikke helt så simpel, men alligevel:

d1.setTime(d2.getTime());
Avatar billede terry Ekspert
12. januar 2003 - 16:53 #4
Laurits Petersen, can you tell me what is wrong with the answer I gave? If you cant comment the answers given the others cant learn from it.