Avatar billede willi Nybegynder
10. januar 2003 - 18:32 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Excel. Disposition på web

Er der ingen muligheder for at gemme Excel disposition sammen med regneark som web side.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
10. januar 2003 - 18:39 #1
Du kan godt gemme det der står i et regneark på en web-side, men det er ikke muligt for folk at bruge det til at lave beregninger med, med mindre at du sender selve Excel-filen til dem.

Prøv Files->Save As og vælg "html". Løser det problemet?
Avatar billede willi Nybegynder
10. januar 2003 - 18:43 #2
Det er ikke regneark, pivotabel eller filtre.
Men disposition (data/grupper og disposition/..) som jeg skal ha med på web'en.
Avatar billede jkrons Professor
11. januar 2003 - 11:54 #3
Det tror jeg ikke at du kan. Når du gemmer som HTML gemmes kun selkve regnearksdata'ne, ikke de øvrige Excel detaljer, og Disposition er jo en Excel ting. Hvis du prøver at sætte et grupperet regneark ind i et Word dokument, følger dispositionen heller ikke med.

Humlen er vel, at da Web sider ikke ved, hvad en disposition er, og HTML derfor ikke har koder for det, kan du heller ikke få det med over.
11. januar 2003 - 21:18 #4
Det kan du ikke. Når du gemmer et Excel-ark som html-fil, gemmes data i en tabel. Tabeller i html understøtter ikke Excels-dispositionens mulighed for at "folde ud" og "folde ind".
Avatar billede roy00 Nybegynder
16. januar 2003 - 00:27 #5
Jeg tror svarene over er delvis riktige. Dvs - excel understøtter ikke dispositioner i "HTML", men den kan lage web-sider som bruger andre elementer enn ren HTML-tabell. I min Excel2002 (xp) kan man krysse av for "Add interactivity" når man gemmer som web-side. Siden kan da kun vises i Explorer, og bruger en eller annen ActiveX-komponent som kun er installert hvis Office er installert (tror jeg). Men man får da mulighet til å gøre endriner på skærmen, dog ikke gemme dokumentet igjen. Jeg mener bestemt at dette også er mulig i 2000.
Avatar billede willi Nybegynder
16. januar 2003 - 22:27 #6
Exel har nogle avancerede web features som bl.a. tillader pivo tabeller, filtrering m.f. bliver vist i browseren.
Men endnu har jeg ikke fundet måden hvorpå dispositionen kan følge med (hvis den kan).
Det er ikke måske'er jeg skal bruge  ;-)

erikjuul: Foldeind foldeud er netop hvad der gøres i f.eks. filtreringen.

Men jeg prøver lige Microsoft endnu engang.
Avatar billede jkrons Professor
16. januar 2003 - 22:36 #7
Problemet er, at det du gemmer, når du gemmer et regneark er netop det, altså arket. Dispositionen er ikke en del af arket, men en del af Excel, og om den bliver kun gemt, at den er der, og at den skal vises næste gang arket åbnes. Derimod er såvel filtrering som pivttabeller noget der foregår direkte i arket.

Men selvfølgelig kan MS have opfundet en add-in, der håndterer det.
Avatar billede willi Nybegynder
16. januar 2003 - 22:46 #8
erikjull svarede stort set det samme. Håber det er OK at i får 10p hver.