Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
10. januar 2003 - 17:23 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Sletning af uploadede filer

Jeg har disse sider:

Upload.php

<form enctype="multipart/form-data" action="upload2.php" method="post">
<input type="file" name="fil"> <input type="submit" value="Upload">
</form>

Upload2.php

<? move_uploaded_file($_FILES['fil']['tmp_name'], "upload/".$_FILES['fil']['name']); ?>

Nu ville jeg høre om det ikke var muligt at slette nogen af de filer man har uploadet, hvis man har navnet på dem.
Avatar billede schaefner Juniormester
10. januar 2003 - 17:25 #1
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
10. januar 2003 - 19:15 #2
jo man kan godt fjerne disse filer igen med unlink, meeen det kan du ikke hvis du bor på et hotel som (næsten alle) har safe_mode slået til on, og hotellet er linux.
grunden til dette er at du som bruger får tildelt et UID og GID nummer, men når du uploader med php via din hjemmeside vil dette script uploade filerne med webserverens UID og GID og disse stemmer ikke over ens med dine data og så kan det ikke lade sig gøre.
men som sagt dette er kun hvis du er på et linux/unix hotel
er du på en win maskine kan du gøre det via dette link schaefner har givet. men er du på et unix/linux hotel skal du i stedet bruge ftp funktionen, da du med denne logger ind i ftp dog via php og på den måde får du muligheden for at slette dine filer igen
linket er: http://www.php.net/manual/en/ref.ftp.php
Avatar billede knto2104 Nybegynder
11. januar 2003 - 09:58 #3
har samme problem, og lidt til... hvad gør man hvis der nu også er lukket for ftp?
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
11. januar 2003 - 11:36 #4
Det er fordi jeg skal bruge det til et system i min sportsklub, hvor alle brugere skal kunne uploade filer osv. Og så skal alle trænerne kunne slette dem meget let, da de ikke specielt har forstand på noget med computer :-)
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
11. januar 2003 - 11:56 #5
Nå, jeg har fået unlink til at fungerer hos mig, og jeg mener da faktisk alle trænerne osv. kører med Windows, så det burde vel virke hos dem også.
Takker for alle svar!
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
11. januar 2003 - 11:57 #6
Hovsa, schaefner, laver du ikke lige et svar?
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
11. januar 2003 - 13:09 #7
knto2104>> mig bekendt er det så ikke muligt at slette sine filer igen
hvis altså man bor på unix, med safe_mode på on og ingen ftp understøttelse.
meen mon dog alle de 3 ting går igennem ??
normalt er ftp sa understøttet
Avatar billede schaefner Juniormester
11. januar 2003 - 14:39 #8
svar