Avatar billede netbabe Nybegynder
10. januar 2003 - 12:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Worksfil gemt i Excel-format

Filer oprettet i Works (3.0) og gemt i Excel-format kan ikke ses i Excel 2000. Dog kan man i formellinjen se hvad der står i cellerne, og hvis man kopierer indholdet og sætter det ind i et nyt ark, så kommer alt frem!

Samme filer kan uden problemer åbnes i Excel 5.0.

Er der nogen her der kender en løsning (da filerne altså skal åbnes af en som kun har Excel 2000)?
Avatar billede lsimony Nybegynder
10. januar 2003 - 12:40 #1
Når du har arket inde i Excel 5.0. Har du så prøvet at Save As og vælg "Excel 5.0 file", hvorefter du prøver at åbne filen i Excel 2000

Lars
Avatar billede lsimony Nybegynder
10. januar 2003 - 12:43 #2
Jeg har Excel XP. Den kan åbne Works 2.0 filer. Har du prøvet at gemme din fil som works egen format (*.wks)
Avatar billede netbabe Nybegynder
10. januar 2003 - 13:45 #3
Jeg kan ikke åbne wks-filer uden at formatteringen forsvinder. At gemme fra Excel 5.0 hjælper ikke da afsender ikke har den mulighed, men ja, så kan den godt åbnes fra 2000.

Afsender har Works 3.0 og modtager har Excel 2000. (Det er ikke mig selv der har problemet - jeg har adgang til Works, Excel 5.0 og 2000.)
Avatar billede bak Seniormester
10. januar 2003 - 13:57 #4
Hvis du i xl2000's formellinie kan se hvad der skulle stå i cellen, er der sansynligvis kun et formateringsproblem. Prøv at farve teksten sort og baggrunden hvid, eller prøv at chekke hvad formateringen er i cellerne.
Avatar billede netbabe Nybegynder
10. januar 2003 - 14:50 #5
Det kan man ikke. Formatteringsmulighederne er "grå'et ud"
Avatar billede netbabe Nybegynder
10. januar 2003 - 14:52 #6
hmm
Avatar billede bak Seniormester
10. januar 2003 - 15:10 #7
Så er den  nok beskyttet. Kan du fjerne beskyttelsen ?
Avatar billede netbabe Nybegynder
10. januar 2003 - 17:02 #8
EJ, hvorfor tænkte jeg ikke selv på det?? Der var den jo! :oD Vil du oprette et svar så du kan få nogle points? Tak for hjælpen.
Avatar billede bak Seniormester
10. januar 2003 - 17:12 #9
Ok, her er et svar :-)
Avatar billede bak Seniormester
10. januar 2003 - 17:13 #10
Nej, her er det....