jeg skal bruge opslaget i forb. med noget lønberegning. Jeg kan i databasen kun hente d.d værdi for feriesaldo og skal så kunne regne mig tilbage til primo måned. Derfor skal værdien kunne præsenteres i en fast celle for videre beregning. Hook
pivottabeller vil bestemt være en god løsning. Du bør måske osse overveje at tilføje andre kategorier end datoer (eks. måneder), da det hurtigt bliver meget tungt. Og du skal osse være opmærksom på, at du ikke skal køre datoerne som kolonne-overskrifter, hvis du har alle årets dage med. Excel kan kun håndtere 256 kolonner.
du får svært ved at få dine oplysninger i en fast celle, hvis du benytter en pivottabel. Når oplysningen skal være fast, vil det være bedre med en SUM.HVIS()
Du kan jo lave en reference til en celle, hvor du angiver din primomåned: =SUM.HVIS(månedskolonne;celle med primomåned;Sumområde)
Synes godt om
Slettet bruger
10. januar 2003 - 11:58#9
Med en pivot-tabel har du helt sikkert mulighed for at lave den optælling som du beskriver. Fordelen er også at du kan kombinere opsummeringen på en nem måde, f.eks. summen af et bestemt ID på en bestemt dato osv.
Pivot-tabeller kræver lidt øvelse, men er et meget nyttigt værktøj når du har lært at bruge dem.
Jeg er her stadig, men sidder og vrider min hjerne for at opstille kriterier for visning af sammenhørende værdier i nye kolonner som jeg så kan bruge sum.hvis funktionen på......det ser ikke helt håbløst ud Hook
hej jeg var lige borte et par dage Jeg har med glæde sat mig ind i array-formler og vil gerne dele points mellem janvogt og bak da de var næsten lige hurtige, bak skal bare lige oprette et svar undskyld den lange responstid
Det er Ok, Hook. Jeg troede du havde glemt det..:-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.