Avatar billede zantiago Nybegynder
10. januar 2003 - 09:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

PHPBB - Rettelser!

Hej Eksperter!

Jeg har et PHPBB forum på mit site, og helt ærligt er jeg ikke den store php kender.

Jeg vil gerne benytte mig af deres login, men når jeg kigger i databasen (dbase.mdb) er password-feltet krypteret.
Jeg skal bruger username (står rigtigt) og password, men hvordan finder jeg værdien af passwordet?

Håber I kan hjælpe

/Bruhn
Avatar billede schaefner Juniormester
10. januar 2003 - 09:51 #1
hele pointen i kryptering er jo netop at du ikke skal kunne få fat i indholdet.
Avatar billede dgivoni Nybegynder
10. januar 2003 - 09:57 #2
kodeordet er givetvis krypteret med md5, og saa kan du tjekke om det er rigtigt ved at kryptere det angivne kodeord og sammenligne med det der er i databasen. Du kan ikke gaa den anden vej og dekryptere md5
Avatar billede zantiago Nybegynder
10. januar 2003 - 11:59 #3
Det jeg vil er at bruge den samme database på mit site som i forumet.. Kan jeg det? Og hvad kræver det evt af kodning?
Avatar billede tbg Nybegynder
10. januar 2003 - 12:06 #4
Tag kontakt til sitet og spørg om du må benytte deres database.
Avatar billede zantiago Nybegynder
10. januar 2003 - 12:20 #5
Hmm... Jeg har jo selv databasen liggende på min server, jeg kan fysisk "pille" ved den. Mit spørgsmål er bare om jeg kan benytte mig af username og password nu hvor det er krypteret???
Avatar billede dgivoni Nybegynder
10. januar 2003 - 12:26 #6
ja, det kan du godt. Du kan godt tjekke om username og password er korrekt. Men du kan ikke sende password, hvis brugeren har glemt det... (men saa kan du jo altid oprette et nyt et automatisk i stedet for, som du saa sender)
Avatar billede gid4u Nybegynder
10. januar 2003 - 12:27 #7
Ja det kan du godt.
Du skal så tage passwordet fra din login form og lave en md5 på det inden du sammenligner med det fra basen.

$strCompare = md5($password)

Hent fra basen og sammenlign
Avatar billede zantiago Nybegynder
10. januar 2003 - 12:32 #8
Jubii - Nu taler vi samme sprog..

Ved ikke hvor meget i kender til ASP med hvis nu mit script normalt ser sådan her ud:

'Tjecker om felterner er udfydlt
if Request.Form("username") <> "" AND Request.Form("password") <> "" then

Sql = "select * from [users] where username = '" & Request.Form("username") & "'"
Set RSlogin = MyConn.Execute(sql)

'Tjecker om brugeren eksisterer
if RSlogin.EOF or RSlogin.BOF then
Response.Write("<b>Brugernavnet eksisterer ikke</b><br>")
else

'tjecker password match
if RSlogin("password") = Request.Form("password") then

Hvordan ser det så nu ud??
Avatar billede dgivoni Nybegynder
10. januar 2003 - 12:34 #9
erstat
if RSlogin("password") = Request.Form("password") then
med
if RSlogin("password") = md5(Request.Form("password")) then
Avatar billede zantiago Nybegynder
10. januar 2003 - 12:43 #10
ok tester lige..
Avatar billede zantiago Nybegynder
10. januar 2003 - 13:08 #11
Får denne fejl:

ADODB.Recordset error '800a0cc1'

Unknown runtime error

/test.asp, line 21

Linje 21 = if RSlogin("password") = md5(Request.Form("password")) then
Avatar billede zantiago Nybegynder
10. januar 2003 - 13:17 #12
Der må være en eller anden inc fil jeg skal have med for at det virker, har du/i den?
Avatar billede zantiago Nybegynder
10. januar 2003 - 13:22 #13
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'md5'

/test.asp, line 19
Avatar billede dgivoni Nybegynder
10. januar 2003 - 13:26 #14
sorry, men md5 funktionen eksisterer ikke i ASP/Vbscript!
Saa skal du til at finde en paa nettet...
Avatar billede dgivoni Nybegynder
10. januar 2003 - 13:28 #15
Avatar billede dgivoni Nybegynder
10. januar 2003 - 13:28 #16
Avatar billede zantiago Nybegynder
14. januar 2003 - 15:37 #17
md5 fungerer fint i asp fandt jeg ud af, jeg skulle bare inkludere den fil hvor dens funktioner stod.. Tak for hjælpen
Avatar billede dgivoni Nybegynder
14. januar 2003 - 16:13 #18
inkludere hvilken fil??? det maa du da gerne indvi os i...
Avatar billede dgivoni Nybegynder
14. januar 2003 - 16:14 #19
og var der intet af det vi skrev du kunne bruge til at finde svaret?