Avatar billede morteeni Nybegynder
09. januar 2003 - 22:08 Der er 4 kommentarer

Redhat 8.0 langsom

Hey

Jeg er blevet den heldige ejer af RedHat 8.0
men jeg det er mega langsom...
Kan det være fordi min com. er for langsom??

Det er en:
500 MHz AMD K6/2
256 MB SD-ram
40 Gb Hardisk
Gforce 2 32 MB
Jeg ved godt det er noget gammel noget men jeg syntes da
det burde køre findt...

//Morteeni
Avatar billede soreno Praktikant
09. januar 2003 - 22:34 #1
Hvordan har du partitioneret din(e) harddisk(e) ?

Hvilke servere køre du ?
Avatar billede thojo Nybegynder
10. januar 2003 - 12:50 #2
Hvad mener du med langsom, hvad er det der går langsomt?
Jeg har brugt en 233 MHz i flere år og den kører lynhurtigt
Avatar billede ipol Nybegynder
10. januar 2003 - 21:14 #3
Jeg kan næsten forstå at du gerne vil bruge din redhat, til arbejdsstation i Xwindow. Du har så stiftet bekendskab med openoffice, som godt kan være lidt tungt at starte.
Du har sikkert også stiftet bekendskab med med tux-racer (spil) som er ekstremt langsom, hvis man ikke har installeret de rigtige 3d drivere. Jeg har haft en del problemer med at installere disse drivere, så det emne vil jeg ikke spille klog på. Efter Min mening er din CPU 500 MHz AMD K6/2 lidt for lille til de krævende grafiske opgaver, men jeg snakker kun efter min viden. Der er mennesker som kan få utroligt meget ud af sin linux maskine.
Som server er din pc ganske udemærket.
Avatar billede alex0706 Nybegynder
11. februar 2003 - 14:14 #4
hvis du er koblet til internettet så kan det vare der kører pogrammer i baggrunden det kan gøre maskinen rigtig langsom.Har selv prøvet det