Avatar billede turbo2000 Nybegynder
09. januar 2003 - 21:36 Der er 15 kommentarer

DL-604 "ryger af" ?

Hejsa jeg er osse en af dem som har fået en dl-link 604 og er da osse meget tilfreds med den. Men mit problem er at den godt kan hoppe af med fastip hvilket er skide irriterende når man sidder og surfer? Men det virker fint hvis jeg sætter den over på dynamisk? eller bare skifter til dynamisk og tilbage igen når den fucker? nogen som kender til dette eller ved hvad fejlen kan skyldes?
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
09. januar 2003 - 22:33 #1
Har du kabelmobem ved DKTV? For så skal du da bruge dynamisk ip adresse mener jeg. Medmindre du altså har købt en fast ip.

- Rasmus!
Avatar billede turbo2000 Nybegynder
09. januar 2003 - 23:12 #2
Jeg har fast ip men min problem er at den hopper af. Og det gør den ikke når jeg sætter den på dynamisk.

.. Dette er mit problem.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. januar 2003 - 08:38 #3
hvorfor lader du den så ikke stå på dynamisk ?

hvis du har fast ip burde du vel blive tildelt den samme ip hver gang.
Avatar billede narhat Nybegynder
16. januar 2003 - 12:55 #4
Er det DK-TV Nyborg ?
Avatar billede turbo2000 Nybegynder
16. januar 2003 - 12:59 #5
Nej det er DK-TV i Nykøbing F.
Avatar billede triqpler Nybegynder
11. marts 2003 - 11:55 #6
Alle kunder hos DK-TV kører dynamisk IP, også selvom du har bestilt fast IP, så hvis du får det til at virke med static IP er det lidt af et vidunder. Husk at markerere "renew IP forever" på Home/Wan i routeren, dette vil sandsynligvis løse dit problem.
Avatar billede turbo2000 Nybegynder
11. marts 2003 - 11:58 #7
Jamen så må det da være et vidunder for det virker fint, det kan bare godt hænde at den ryger af :O)
Avatar billede triqpler Nybegynder
11. marts 2003 - 12:10 #8
Så du fortæller mig altså at din DI-604 er sat til static IP på WAN-siden? Check det lige :-)
Avatar billede triqpler Nybegynder
11. marts 2003 - 12:25 #9
Dit problem vil helt klart være løst hvis du sætter den til dynamisk IP.
Avatar billede turbo2000 Nybegynder
11. marts 2003 - 12:25 #10
Jeps, selvom den skal stå på dynamisk.
Avatar billede triqpler Nybegynder
11. marts 2003 - 13:47 #11
Du har ingen fordel af at sætte din DI-604 til statisk IP, tvært imod. Du vil opleve at din IP vil dø hver gang din leasetime udløber eller ARP'en bliver refreshed - Hvad er det du forsøger at opnå ved at sætte den til statisk?
Avatar billede turbo2000 Nybegynder
11. marts 2003 - 13:54 #12
Nej det fandt jeg ud af da jeg ringede til dk-tv :O) jeg troede jo bare jeg skulle sætte den til statisk ip i routeren da jeg jo havde en fast ip, men jeg har åbenbart ikke hørt godt nok efter ;O)
Avatar billede triqpler Nybegynder
11. marts 2003 - 16:32 #13
Godt at du fik løst problemet... Point?
Avatar billede turbo2000 Nybegynder
11. marts 2003 - 17:15 #14
Ja hvad med dem?
Avatar billede tomsommer Juniormester
03. august 2003 - 17:01 #15
del dem ud, eller giv dem tilbage til digselv