Avatar billede speedo Nybegynder
09. januar 2003 - 21:27 Der er 12 kommentarer

XP - 98

hjælp

vi kan ikke få 98 og xp til at kører netværk
alle protokoler er installeret korrekt.
ipx/spx som når xp skal tale med hinanden men det er kun vores 98 maskiner der kan se hinanden resten "xp" siger netværkssti ikke fundet.
hvad er der galt...
Avatar billede totaliorden Nybegynder
09. januar 2003 - 21:32 #1
Jeg kan heller ikke selv.
Men hvad kan man sige .. Microsoft og noget der virker, passer ikke sammen
Avatar billede hub Nybegynder
09. januar 2003 - 21:37 #2
Prøv at gå i kontrolpanel-mappeindstillinger-vis-fjern hakket i brug simpel fildeling. Genstart dernæst alle maskiner. Husk at brugerne skal være oprettet identisk på alle maskiner.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. januar 2003 - 21:52 #3
Jeg er bare med på en 'lytter - hvis der skulle komme andre 'guldkorn' ...
Avatar billede sekam Nybegynder
09. januar 2003 - 22:18 #4
Kører de i samme arbejdsgruppe?

XP:
- H-klik på Denne Computer > Egenskaber.
- Vælg fanen Computernavn.
- Tryk på 'Skift'
Her skal du angive et arbejdsgruppe navn. Navnet skal være det samme, som på Windows 98 PC'en.
- Tryk på 'OK' > 'OK'

Windows 9x:
Gå ind i Netværksegenskaber. (H-klik Andre Computere)
- Tryk på fanen 'Idetifikation'. Her skal du angive et arbejdsgruppe navn.
- Tryk på 'OK'
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. januar 2003 - 10:07 #5
Tjek om der kan pinges.

Tjek om du har deaktiveret firewall i XP.

Tjek om du har delt mapper i XP

Tjek om du har oprettet brugerne korrekt eller aktiveret gæstekontoen
Avatar billede mickey777 Nybegynder
18. januar 2003 - 10:32 #6
I har slået "alt" firewalls fra ?

I er sikker på at maskinerne befinder sig i samme arbejdsgruppe ?

Kan maskinerne pinge hinanden ?

Hvis nej: check om maskinerne er sat til at kunne dele sin filer.

Hvis ja : så burde Win98 maskinerne kunne tilgå XP ved at der skrives i kør \\<ip-adresse>
Avatar billede knuddi Nybegynder
18. februar 2003 - 01:26 #7
Installer netbui på begge maskiner den bliver ikke installeret i winxp men ligger på cd`en under valueadd\msft\net netnbf kopieres til windows\inf og nbf.sys kopieres til windows\system32 installer på vanlig vis

Knuddi
Avatar billede prip10 Nybegynder
01. marts 2003 - 21:57 #8
Intaller netsetup
Avatar billede gf4 Nybegynder
02. marts 2003 - 20:16 #9
du skal have en netsetup fra xp som du skal lægge ind på den computer der kører med 98 du kan bare skrive til mig hvis du vil have netsetupen på mail biel@e-mail.dk
håber du kan bruge det
Avatar billede knuddi Nybegynder
02. marts 2003 - 20:42 #10
Jeg kører xp, 2k, 98se på hver sin maskine, hele lortet fungerer perfekt,
det er som om at det er i skide ligeglade med ,så hvis i ikke i det mindste vil prøve har jeg 1000 andre ting at lave.
De teorier i kommer med kan man læse om alle steder, men ingen steder virker de

Guddebye du, skifter og slutter

Knuddi
Avatar billede gf4 Nybegynder
02. marts 2003 - 22:36 #11
jeg har også to computere den ene er med xp og den anden er med 98 og der skulle jeg bruge netsetup
Avatar billede spuncut Nybegynder
30. april 2003 - 01:18 #12
Hvis kun tcp/ip er installeret skal xp/2000 have et hak i "tillad netbios over tcp/ip" under wins win98 kan nemlig ikke anvende ren tcp/ip til fil/printer-sharing... såååån er det bare .... mvh