Avatar billede gobot Nybegynder
08. januar 2003 - 21:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bruge XMLSQL til import af XML fil til SQL 2000 DB

Hejsa
Jeg har en STOR XML fil som jeg gerne vil have importeret til min MS SQL Server 2000.. Jeg har installeret programmet SQLXML 3.0, men jeg syntes ikke at kunne få den til at importere den pågældende XML fil.

Hvordan skal man gøre?
Og endnu bedre : Er der en nemmere måde at gøre det på?
Avatar billede heko124 Nybegynder
10. januar 2003 - 08:10 #1
Du skal nok starter her:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/nhp/Default.asp?contentid=28001300&frame=true

Du vil altid kunne lave en dts-pakke der starter et com object fx skrevet i vb der foretager selve importen, men det er nok muligt at du kan finde nogle smartere måder at gøre det på på ovennævnte site

henrik :-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
15. januar 2003 - 23:30 #2
Ja Henrik har ret... Den smarteste måde at gøre det på er vha. XML Bulk Load teknologien!
Ulempen er dog bare at du skal skrive et xsd-schema, hvis du ikke har fået sådan et med. Det kan godt blive en pain i the ass hvis din xml-data er nested i det uendelige. Men gør et forsøg, resultatet bliver godt når det lykkedes ;O)
Avatar billede gobot Nybegynder
23. februar 2003 - 21:50 #3
Har løst det på anden (primitiv) måde
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. februar 2003 - 09:18 #4
Løst det på anden primitiv måde... hmm, efter 1.5 mdr, og så vælger du at give point til dig selv, istedet for at dele dem imellem dem som svarede!. Det virker lidt underligt, men sådan er Eksperten vil bare ved at blive.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. februar 2003 - 09:19 #5
vil = vel