Avatar billede ml Nybegynder
08. januar 2003 - 16:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Linieskift-tegn?

Jeg bruger følgende til at udskrive data med flere linier - linie for linie. Men har problemer med data der oprindeligt er udskrevet i et eller andet dos script. Linieskift-tegnet "vbCrLf" virker ikke.

Er der et andet tegn for dette?
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. januar 2003 - 16:17 #1
vbcrlf skulle meget gerne virke. Hvordan ser dit script ud?
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
08. januar 2003 - 16:22 #2
Du bør altid benytte 'vbNewLine' da det er platformsuafhængigt, dvs. både Unix/Linux- og Windows-klienter får det samme resultat.

/J
Avatar billede tubber Juniormester
08. januar 2003 - 16:23 #3
du kan bruge <BR>......

Skal det ind i en asp kode kan den sættes ind med Response.Write("<BR>") ellers kan du lige af bryde dit kode

<%
Første del kode
%>
<BR>
<%
Anden del kode
%>

/Tubber
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
08. januar 2003 - 16:24 #4
Doh. Det var nu et svar.
Avatar billede ml Nybegynder
08. januar 2003 - 16:24 #5
Her er det hele. Virker fint fra en fil jeg selv har lavet i ren tekst. Men ikke fra den jeg skal importere. Kan godt modtage data og splitte efter f.eks. mellemrum, men altså ikke linieskift. Ham jeg importerer fra siger hans export laves i et eller andet dos script. Ser man normalt på kilden til import filen er den delt rigtig nok op i linier...

<%
sURL="http://www.side.dk/import"

Set objXMLHTTP = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
objXMLHTTP.Open "GET", sURL, False
objXMLHTTP.Send
resp = objXMLHTTP.ResponseText

split1 = Split(resp,vbCrLf)
For i1 = 1 To UBound(split1)

Response.Write split1(i1)
Response.Write "<BR>"

next

Set objXMLHTTP = Nothing
%>
Avatar billede ml Nybegynder
08. januar 2003 - 16:27 #6
tubber > Det er ikke det jeg er ude efter ;)

ffse.dk > Kan du give et eksempel?
Avatar billede dgivoni Nybegynder
08. januar 2003 - 19:00 #7
linebreaks i XML repraesenteres ikke paa samme maade som i et normalt html-dokument.
Jeg mener du skal tjekke efter (dvs. splitte ved) flg. kode:
&#x0D0A;
Avatar billede ml Nybegynder
08. januar 2003 - 20:17 #8
nope virker ikke... Der må f.eks. ikke være "&" tegn i, da det giver fejl :(
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2003 - 20:22 #9
ffse.dk: vbNewLine er netop IKKE platformsuafhængigt, hvorimod vbCrLf er.

Beskrivelse af vbNewLine, taget fra dokumentationen til VB(Script):
"Constant for NewLine; platform specific".
Avatar billede ml Nybegynder
08. januar 2003 - 20:33 #10
Fandt selv løsningen...

Det var "vbLf" jeg ledte efter, hvilket er tegnet for "carriage return" - som åbenbart bliver brugt i det jeg vil importere.

Men tak for hjælpen :)