Avatar billede kasseper Nybegynder
08. januar 2003 - 15:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

unique constraint violated, men hvor er den ?

Hey

Jeg for en fejl der hedder : java.sql.SQLException: ORA-00001: unique constraint (PQ.REPORTX2) violated.

Men når jeg søger tabellen all_constraints igennem kan jeg ikke finde PQ.REPORTX2, men kun PQ.REPORTX1, og den er ikke violated så vidt jeg kan se på min SQL....?

Tak
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. januar 2003 - 15:02 #1
Så det jeg egnetlig gerne vil vide, er om der findes en anden tabel end all_constraints som indeholder constraint defs.
Eller om X1 og X2 bare er noget andet ?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
08. januar 2003 - 15:12 #2
Hej Kasseper

Du må have et unique index, en primary key eller en unique constraint på den kollone.

Prøv at kigge både i user_indexes og user_constraints ... Hvilke har du på .. Kan du ikke lige lave en describe af din table ?
Desc PQ
Avatar billede scott_tiger Nybegynder
09. januar 2003 - 10:36 #3
Det kan også være at PQ.REPORTX2 er et unique index.  Det ville nemlig også fremkalde en ORA-00001 (mener jeg).  Prøv at kigge i ALL_INDEXES.  Eller måske ligger den i et andet schema hvor du ikke er grant'et adgang til objektet - Prøv at logge på med SYSTEM og se om den er der.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
09. januar 2003 - 10:41 #4
Det var vel egentlig det jeg sagde ? ;-) eller ?

Hvis du logger ind som en DBA bruger som f.eks. system, så kig i dba_indexes eller dba_Constraints !
Avatar billede kasseper Nybegynder
13. januar 2003 - 13:06 #5
Ja tak så fandt jeg den endelig.
Det var som i sagde et index der definerede at en col. skulle være unik, men altså ikke en nøgle. spøjst. Det fremgik ikke af det diagram jeg sad med.
Men det var jo altså pnielsen der var først så værsgo.