Avatar billede mfj1 Nybegynder
08. januar 2003 - 14:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Makroen virker IKKE

Jeg har to næsten ENS makroer, men kun makroen i  =3sim2003 funger perfekt.

Makroen i Opgørelse2003 kan jeg ikke få til at funger, er der nogen der kan hjælpe.

FILNAVN:03sim2003
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  Dim ss, ss2, ss3 As String
  On Error GoTo fejl
    If Not Intersect(Target, Range("c8:c200")) Is Nothing Then
    Cancel = True
    ss = "'" & Left(ThisWorkbook.Path, InStrRev(ThisWorkbook.Path, "\"))

    ss3 = ss & "[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,4,false"
    ss2 = ss & "[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,3,false"
    ss = ss & "[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,2,false"

    ss = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss & ")"
    ss2 = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss2 & ")"
    ss3 = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss3 & ")"

    [aa1].Formula = ss
    [aa2].Formula = ss2
    [aa3].Formula = ss3

  If IsError([aa1]) Then MsgBox Target.Value & vbCr & ("Ingen hjælpetekst") Else

              MsgBox Target.Value & vbCr _
                    & [aa1].Value & vbCr _
                    & [aa2].Value & vbCr _
                    & [aa3].Value

    '[aa1].Clear
  End If
  Exit Sub
fejl:
  MsgBox ("der er sket en fejl")
End Sub

I aa1 vises i formellinje vises: =LOPSLAG($C$11;'O:\AS\Uge_01_52_03\[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500;2;FALSK)
I aa2 vises i formellinje vises: =LOPSLAG($C$11;'O:\AS\Uge_01_52_03\[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500;3;FALSK)
I aa3 vises i formellinje vises: =LOPSLAG($C$11;'O:\AS\Uge_01_52_03\[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500;4;FALSK)

FILNAVN:Opgørelsesim2003
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  Dim ss, ss2, ss3 As String
  On Error GoTo fejl
    If Not Intersect(Target, Range("D8:D57, FA8:FA57")) Is Nothing Then
    Cancel = True
    ss = "'" & Left(ThisWorkbook.path, InStrRev(ThisWorkbook.path, "\"))

    ss3 = ss & "[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,4,false"
    ss2 = ss & "[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,3,false"
    ss = ss & "[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,2,false"

    ss = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss & ")"
    ss2 = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss2 & ")"
    ss3 = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss3 & ")"

    [ga1].Formula = ss
    [ga2].Formula = ss2
    [ga3].Formula = ss3

  If IsError([aa1]) Then MsgBox Target.Value & vbCr & ("Ingen hjælpetekst") Else

              MsgBox Target.Value & vbCr _
                    & [ga1].Value & vbCr _
                    & [ga2].Value & vbCr _
                    & [ga3].Value

    '[ga1].Clear
  End If
  Exit Sub
fejl:
  MsgBox ("der er sket en fejl")
End Sub

I ga1 vises i formellinje vises:
=LOPSLAG($G$8;'O:\AS\Uge_01_52_03\[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500;2;FALSK)
I ga2 vises i formellinje vises:
=vlookup($G$8,'O:\AS\Uge_01_52_03\[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,3,false)
I ga3 vises i formellinje vises:
intet
Mfj1
Avatar billede martin_moth Mester
08. januar 2003 - 15:50 #1
Funger ikke - hvad mener du - får du en fejlbesked?
Avatar billede martin_moth Mester
08. januar 2003 - 15:51 #2
Eller er fejlen at:
I ga3 vises i formellinje vises:
intet
?
Avatar billede martin_moth Mester
08. januar 2003 - 15:52 #3
Er du sikker på at
  ss3 = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss3 & ")"
returnerer noget?
Du kunne jo teste med en
  msgbox "Indhold af ss3 = " & ss3
Avatar billede mfj1 Nybegynder
08. januar 2003 - 20:07 #4
Fejlen er, at der intet vises i ga3 formellinje og som følge deraf vises den rigtige tekst ikke i boksen.

Makroen i filen 03sim2003 returnerer noget som også vises i formlinjen og den viser også den perfekte tekst i boksen.

Dit forslag ”msgbox ”Indhold af ss3= & ss3” viser:
Indhold af ss3 = =vlookup($G$8,'O:\AS\Uge_01_52_03\[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,3,false)
Avatar billede bak Seniormester
08. januar 2003 - 21:59 #5
Dette er kun strøtanker, da makroen jo ser næsten helt ens ud.
Du har vel ikke slået rekalkulation fra på den ene regneark.
En anden ting: Er nr2 arket væsentlig større end nr1. Jeg tænker her på om arket kan nå at lave beregningen inden makroen går videre til næste linie..
Avatar billede mfj1 Nybegynder
09. januar 2003 - 10:18 #6
Hej Bak.
GODT NYTÅR.
Nr2 ark er væsentlig større, men jeg er usikker på om det har nogen betydning, for problemet i nr2 ark er der hvad enten linien hedder:
If Not Intersect(Target, Range("D8:D57, FA8:FA57")) Is Nothing Then
Cancel = True
ELLER
If Not Intersect(Target, Range("D8:D57")) Is Nothing Then
Cancel = True

Følgende Makro køre perfekt på  nr2 ark:

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  Dim ss As String
  On Error GoTo fejl
    If Not Intersect(Target, Range("D8:D57, G8:G57, FA8:FA57")) Is Nothing Then
    Cancel = True
    ss = "'" & Left(ThisWorkbook.path, InStrRev(ThisWorkbook.path, "\"))
    ss = ss & "[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$B$2500,2,false"
    ss = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss & ")"
    [ga1].Formula = ss
    If IsError([ga1]) Then MsgBox Target.Value & vbCr & ("Ingen hjælpetekst") Else MsgBox Target.Value & vbCr & [ga1].Value
    [ga1].Clear
  End If
  Exit Sub
fejl:
  MsgBox ("der er sket en fejl")
End Sub
rekalkulation, hvor slår man den til og fra???
Avatar billede bak Seniormester
09. januar 2003 - 10:27 #7
Hvis automatisk kalkulation er slået fra, og arket behøver en genberegning, så står der Beregner i bunden af excel (ca. under 2. arkfane).
Det sættes til automatisk under Funktioner / indstillinger /beregning.
Det kan være slået fra hvis du et sted i makroerne har linien

Application.Calculation = False
Avatar billede mfj1 Nybegynder
09. januar 2003 - 10:52 #8
Automatisk beregninger er og VAR slået til og i bunden under Ark1 står KUN Klar.

Når jeg dobbelt klikker på 1050000 i f.eks G19 vises følgende linier i boksen:

1050000
Hovedkølevandspumpe  trækkes
=vlookup($G$19,'O:\AS\Uge_01_52_03\[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,3,false)
DCHJ

Det er kun linie tre der giver problemer.
Avatar billede mfj1 Nybegynder
09. januar 2003 - 10:55 #9
I sted for:
=vlookup($G$19,'O:\AS\Uge_01_52_03\[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,3,false)
skulle der stå: 1234A
Avatar billede bak Seniormester
09. januar 2003 - 11:06 #10
send lige filen
Avatar billede mfj1 Nybegynder
09. januar 2003 - 11:13 #11
Jeg er på arbejde: jfm@elsam.com, send lige din mail.
Avatar billede mfj1 Nybegynder
09. januar 2003 - 12:24 #12
Filen er sendt.
Avatar billede mfj1 Nybegynder
09. januar 2003 - 12:39 #13
tommybak@netscape.net
Der kan ikke modtages mail på denne adresse.???
Avatar billede bak Seniormester
09. januar 2003 - 14:05 #14
Problemet er at GA2 er formateret som tekst. formater den som standard og det virker igen
Avatar billede bak Seniormester
09. januar 2003 - 14:12 #15
En anden ting er at du skal have clearet GA1,GA2 og GA3 hver gang, da der ellers hvis du gemmer regneark, gemmes med links til det andet ark.
Bemærk at når du åbner det spørger den om JOBnrMed_Tekst.xls.

If IsError([GA1]) Then MsgBox Target.Value & vbCr & ("Ingen hjælpetekst") Else

              MsgBox Target.Value & vbCr _
                    & [GA1].Value & vbCr _
                    & [ga2].Value & vbCr _
                    & [ga3].Value

    [GA1:GA3].Clear
Avatar billede mfj1 Nybegynder
09. januar 2003 - 14:28 #16
Tak for hjælpen