Avatar billede wip13 Nybegynder
04. august 1999 - 20:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nummerplade??

Er det muligligt at slå op i et nummerplade-register??

så man kan se hvem der f. eks. ejer "AS 11222" ???

ligsom man kan går ind og checke ejendoms-priserne
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. august 1999 - 20:53 #1
det tror jeg ikke... ligesom du ikke kan få oplyst en tilfældig IP
Avatar billede jumper Nybegynder
04. august 1999 - 21:04 #2
Ja, det er muligt, på 2 forskellige måder:

1. Du er politimand og efterforsker et trafikuheld eller lignende.

2. Du hacker dig ind på politiets database.

Vælg selv, eller lad være ;)

/Thor
Avatar billede skovlunde Nybegynder
04. august 1999 - 23:42 #3
Tjek motorkontoret. Hvis dín grund er god nok, så får du adgang.
Avatar billede wip13 Nybegynder
05. august 1999 - 07:19 #4
jeg tror nu jeg gør som skovlunde siger.

så der er point til dig skovlunde
Avatar billede martinwest Nybegynder
05. august 1999 - 10:11 #5
hej du wip13
kan ikke lige give mig de der point fordi jeg har nemlig svaret selvfølgelig kan du ikke bare få ejeren på en bestemt bil hvis du har set nummerpladen men alligevel hvis du har et kanon godt hacker program kan gå ind på nummerplade registeret i vej ministeriet håber du giver mig de små 30 point.
hilsen en ven martinwest
hej hej
Avatar billede websharx Nybegynder
05. august 1999 - 10:38 #6
hva' fanden har vej ministeriet med nummerplader at gører?
Avatar billede snowball Novice
05. august 1999 - 10:50 #7
Er der i det hele taget noget der hedder Vej Ministeriet ???

Snowball
Avatar billede jumper Nybegynder
05. august 1999 - 11:19 #8
Mit svar er nu rigtigt, hvorfor blev det afvist?

Du skal have en MEGET god grund for at få oplyst noget gennem Motorkontoret.
Disse gode grunde handler for det meste om ulovligheder, f.eks. hvis en person har kørt ind i din bil og du derfor skal vide hvem personen er.

/Thor
Avatar billede skovlunde Nybegynder
05. august 1999 - 12:18 #9
- eller en bil har smuttet fra benzinregningen på en tankstation. Private personer kan og må ikke uden politimæssig hensigt (lovbrud eller begrundet mistanke om lovbrud)  få adgang til de arkiver. Endvidere kan du kun få oplysninger gennem en ansat ved motorkontoret. Du får næppe lov til selv at browse rundt i deres arkiver. Hacking kan du godt glemme alt om, med mindre du får fysisk adgang til deres system - og mon der så ikke er snedigere metoder...:=)
Avatar billede skovlunde Nybegynder
05. august 1999 - 12:20 #10
Lige en ting til...Politiet har faktisk intet med motorkontoret at gøre...
Avatar billede wip13 Nybegynder
28. august 1999 - 09:43 #11
nå...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. august 1999 - 12:05 #12
du er virkelig taknemmelig hva'? det er da fedt at folk bruger tid på at hjælpe dig og du så bare afviser hele lortet og lukker spm

du spurgte om det var muligt, og det fik du svar på, det var det ikke... hvorfor så ikke give dem lidt point
Avatar billede Slettet bruger
27. september 1999 - 19:10 #13
det tror jeg nok prøv på politi stationen
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. september 1999 - 20:41 #14
tror du selv de udleverer alle data bare du kommer med en nummerplade?