Avatar billede koxxxx Nybegynder
25. oktober 2000 - 09:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

arrays

Hejsa.
Er der nogen der kan give et hurtigt foredrag eller ved hvor man kan finde oplysninger om arrays. Gerne en side med en masse info om Java.

Hilsen Charlie
Avatar billede kmog Nybegynder
25. oktober 2000 - 10:09 #1
Avatar billede codemon Nybegynder
25. oktober 2000 - 17:32 #2
arrays er en samling af primitive datatyper eller objekter på listeform. Hvert element i et array har et indeks nr.

int[100] mitArray = new int[100];

indeholder 100 elementer af typen int. indeks går fra 0-99 så du kan give hver en værdi, fx

mitArray[5] = 10000; // 5 er indeks nummeret (nr. 6 i rækken)

eller med objekter:

minClass[] mitObjekt = new minClass[100];
mitObjekt[7].minMetode (\"minMetodes\", \"signatur\");

Et array kan have flere dimensioner fx
double[][][] treDim = new double[9][100][15];

et array er \"fast\" når det er erklæret, se evt. på \'Vector\' class\'en som ligger i java.util, den er dynamisk.

- meget information på lidt plads
/codemon

Avatar billede bobbync Nybegynder
08. november 2000 - 10:23 #3
Array er ikke en variabel men en klasse ligesom Strings! Tak!
Avatar billede tmouritsen Nybegynder
10. november 2000 - 14:10 #4
>>bobbync Array er ikke en klasse, men en indbygget datatype i Java. Den fungerer ikke som String klassen.
Avatar billede bobbync Nybegynder
14. november 2000 - 13:43 #5
>>Tmouritsen jeg må sige at du ikke helt har undersøgt Arrays til bunds Array er i Java en klassen. Hvis du ikke helt tror mig kan du kigge i grundbog for java. Henrik kressler som beskriver at String og Array er klasser dermed ikke sagt ens. Men de er begge klasser.
Grundbog for Java er en bog som jeg kan anbefale den er skrevet til datamatikeruddannelsen.
Avatar billede tmouritsen Nybegynder
14. november 2000 - 13:51 #6
>>bobbync Når du er så sikker i din sag bliver jeg nok nød til at bøje mig. Men i min Java lærdom er den eneste måde man kan bruge klasser på er at implementere dem eller oprette objekter af den type. Hvilket jeg ikke mener man gør med arrays. Jeg er dog ikke helt uddannet i Java så der er mange ting jeg ikke har kendskab til. Jeg undskylder...
Avatar billede bobbync Nybegynder
15. november 2000 - 17:34 #7
http://java.sun.com/products/jdk/1.2/docs/api/index.html på den hjemmeside kan du få informationer som de metoder der er tilgængelig når du arbejder med klasser. Så det må blive mit svar på dette spørgsmål. og det viser jo envidere at arrays er klasser som jeg har ret i da dette er et afsnit der omhandler de klasser og metoder der er i java.
Avatar billede bobbync Nybegynder
15. november 2000 - 17:36 #8
du skal kigge efter arrays under klasser hvis ikke den er synlig når du kommer ind på API hjemmesiden. Public class array den giver endvidere en mindre introduktion til arrays som du efterlyste.
Avatar billede bobbync Nybegynder
15. november 2000 - 17:37 #9
under All Classes
Avatar billede codemon Nybegynder
21. november 2000 - 00:02 #10
ok arrays er OBJEKTER i java, men hvor er skrevet at det er en variabel.
Den største betydning ved at arrays er objekter, er at sættes et array lig et andet, ændres i begge når et af dem ændres (eller hvis de overføres som parametre)
Avatar billede codewarrior2000 Nybegynder
26. november 2000 - 22:11 #11
Avatar billede koxxxx Nybegynder
13. januar 2001 - 14:01 #12
hmmmm
Avatar billede codemon Nybegynder
18. januar 2001 - 11:40 #13
Var det muligt at få at vide hvad der er galt med kmog\'s og mit svar???