Avatar billede bronsholt Nybegynder
07. januar 2003 - 13:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk opdatering af combobox vha. indtastning i felt

Hej,

jeg har en form, hvor jeg gerne vil indtaste værdier i ét felt, hvorefter netop den indtastede værdi er søgestrengen for DB-opslaget, og hvor de fundne værdier vises i en combobox ved siden af indtastningsfeltet.

Måske er det ikke muligt med ASP, da det jo er server-baseret, men kan det ikke lade sig gøre vha. lidt JS eller noget lign.?

P.s. Jeg har ingen problemer med visningen af data, dette er KUN et spørgsmål omkring hvorvidt det kan lade sige gøre at lave en dynamisk combobox... :-)

Håber på hurtigst svar...
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
07. januar 2003 - 13:22 #1
Det kan du ikke, så skal du over i Java og lave en Applet.

Som du selv siger er det et serverscript der skal køres, og det vil ikke kunne interegere med dit færdige resultat, du bliver nødt til at lave det som frame.

JS kan heller ikke lave sikre database kald.
Avatar billede bronsholt Nybegynder
07. januar 2003 - 13:26 #2
Kan jeg integrere Java/Applet på en ASP-side?
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
07. januar 2003 - 13:33 #3
Ja det vil jeg mene.
http://www.itworld.com/nl/javascript/03052002/

Jeg har ikke lige fundet sourcecode til dig, uden brug af servlets og det kan du ikke bruge til noget.

Så umiddelbart uden at lave noget meget advanceret så ville jeg nok sige nej
Avatar billede bronsholt Nybegynder
07. januar 2003 - 13:44 #4
Du nævnte også frames... kan jeg måske bruge det, eller har jeg ingen løsning på mit problem? :-X
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
07. januar 2003 - 14:31 #5
jeg tænkte på et iframe ved siden af dit indtastningsfelt.
Som kan fange querystring med din søgning.
Avatar billede bronsholt Nybegynder
07. januar 2003 - 14:44 #6
Hvor kan jeg læse om det? Har du et godt forslag? Kender intet til iFrame...
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
14. januar 2003 - 13:06 #7
Hvis du kan leve med, at siden bliver reloaded en enkelt gang, kan du gøre det, at der er en knap at trykke på, når man har indtastet tallet.
Denne knap lader du så linke med en passende querystring til sig selv, og ved genlæsning af siden, hiver du det indtastede søgekriterie ud af querystringen, foretager db-opslag og udfylder din combo-box.
Du kan evt. lege med lidt "on-change" på dit indtastningsfelt (kan ikke lige huske, om man har en on-field-leave el. lign).
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
14. januar 2003 - 13:09 #8
se evt. på brug af combo, der dynamisk opdaterer en tabel på:
http://demo.centrumshop.dk/default.asp?CustID=DEMO
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
13. juni 2003 - 16:29 #9
Jamen, tak for points.
Havde godt nok helt glemt dette spørgsmål :-)