Avatar billede zibling Nybegynder
24. oktober 2000 - 21:51 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Tomt felt i Access / ASP

Hi Guys..

Jeg behøver at vide hvordan jeg undgår at fåe en Access DB fejl hvis mine besøgende undlader at skrive i et ikke påkrævet felt (form).

Uanset hvad jeg gør så får jeg fejlmeddelelser. Kort og godt; hvordan får jeg min database til at \"se gennem fingrene\" med at mit felt i min form er tomt?
Avatar billede keysersoze Guru
24. oktober 2000 - 21:53 #1
du går ind i din accessdb -> åbner din tabel -> går ind i designvisning -> går ned i fanebladet \"generalt\" -> sætter\"TilladNulLænge til \"Ja\"
Avatar billede dudal Nybegynder
24. oktober 2000 - 21:54 #2
Du skal huske at vælge Allow Zero length = Yes i selve databasen. Ellers kommer fejlen.

/Jesper
www.builder.dk
Avatar billede keysersoze Guru
24. oktober 2000 - 22:05 #3
... og det skal du gøre på alle de felter, hvor er ikke nødvendigvis skal indtastes noget.
Avatar billede zibling Nybegynder
24. oktober 2000 - 22:08 #4
Prøver det i morgen.

Hvis det virker får i begge sgu\' 30 points.
Tak for de ekstremt hurtige svar ..
Avatar billede janus007 Nybegynder
24. oktober 2000 - 23:59 #5
Du kan også bruge denne her:
Function ChkString(string)
  If string = \"\" Then string = \" \"
  ChkString = Replace(string, \"\'\", \"\'\'\")
End Function

Og så kalde den med eks.vis:
strSQLInsert = strSQLInsert & ChkString(Request(\"email\")) & \"\', \'\"............osv

På den måde behøver du slet ikke bekymre dig om noget :O)
PS: Fordelen er at den kan sættes til noget bestemt, f.eks. NA eller Ikke Udfyldt eller noget i den genre alt afhængig af hvad man skal bruge det til *S*

Janus
Avatar billede zibling Nybegynder
26. oktober 2000 - 08:41 #6
Tak skal i have alle tre.

Har givet jer 30 points hver !

Kenneth