Avatar billede tangveje Nybegynder
06. januar 2003 - 17:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med foreach

Hej... Jeg har et problem med denne kode

$query = mysql_query( "SELECT * FROM pages WHERE id = '$id'" ) ;
$data = mysql_fetch_assoc( $query ) ;

foreach ( $data as $key => $value ) {
    $data[$key] = str_replace( "&", "&", $value ) ;
    $data[$key] = str_replace( "</textarea>", "[/textarea]", $value ) ;

    echo $data[$key] . "<br>" ;
}

Problemet er at den ikke gør hvad jeg ville forvente. Meningen er at den skal køre hele $data arrayet igennem, og erstatte de par ting, hvilket den ikke gør.

Nogen der kan finde fejlen?
Avatar billede da_nigga Nybegynder
06. januar 2003 - 18:02 #1
Er id et tal felt?
Så skal du ikke have ' omkring $id
Avatar billede da_nigga Nybegynder
06. januar 2003 - 18:03 #2
Lige for at specificere
Din query skal se sådan her ud:
"SELECT * FROM pages WHERE id = $id"
Avatar billede tangveje Nybegynder
06. januar 2003 - 18:08 #3
da_nigga > Der er ingen problemer med min query, den er kun taget med her for at i kan se hvor $data kommer fra :) Problemet er at den åbenbart ikke laver de erstatninger den skal i løkken.

Desuden kan der sagtens være ' omkring $id, det er bare ikke nødvendigt, men jeg har bare gjort det til en vane :)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2003 - 18:09 #4
da_nigga: (uheldigt nickname iøvrigt) - det er ligegyldigt. man kan godt anvende ' omkring talværdier også (faktisk er det ofte smart at gøre aht. til sql-injection).

foreach ( $data as $key => $value ) {
    $data[$key] = str_replace( "&", "&amp;", $value );
    $data[$key] = str_replace( "</textarea>", "[/textarea]", $data[$key] );
    echo $data[$key] . "<br>" ;
}
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2003 - 18:10 #5
Eller du kan også bare skifte $data[$key] ud med $value ALLE steder i ovenstående.
Avatar billede tangveje Nybegynder
06. januar 2003 - 18:12 #6
mercur8 > Takker, det hjalp :)
Avatar billede da_nigga Nybegynder
06. januar 2003 - 18:50 #7
Uheldigt navn, ja, gammelt, meget, gider ændre det, nix.
Men det var så off topic.

Med hensyn til apostrofer, plinger, whatever i SQL sammenhæng, så er det ikke lige godkendt over alt. Plinger anvendes til at angive tekst værdier, ikke tal.

Men nogen skal jo være udenfor :)