Avatar billede hardsoft Nybegynder
06. januar 2003 - 17:35 Der er 5 kommentarer

DataList problem

Jeg bruger denne kode, til at lave en liste over en tabel..:

Adodc1.Refresh
Adodc1.Recordset.Filter = "ArticleText Like '%" & f_serials.Text1.Text & "%'"
Label1.Caption = "Ialt " & Adodc1.Recordset.RecordCount & " varer (på """ & f_serials.Text1.Text & """)"
DataList1.Refresh

Label'ern opdatere fint og viser hvad den skal men DataList'en viser stadig bare alle poster i tabellen...

Hvordan fikser jeg så DataList1 kun viser hvad den skal ?
Avatar billede martin_moth Mester
06. januar 2003 - 17:47 #1
Hvad vil du have Datalist1 til at vise, og hvordan ser koden der fylder i datalist1 ud?
Avatar billede martin_moth Mester
06. januar 2003 - 17:49 #2
Jeg mener, at hvis du forventer at datalist1 ændrer indhold, må du et eller andet sted skrive hvad indholdet skal være - det eneste vi kan se i ovenstående er at du refresher den... Og det er sikkert der fejlen ligger
Avatar billede ncp Nybegynder
07. januar 2003 - 06:53 #3
Datalist rowsource er et Adodc-component... List- og Bounddata er ArticleId
Avatar billede hardsoft Nybegynder
08. januar 2003 - 16:05 #4
Fandt ud af det - det er en kendt bug... Se evt. mere her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q230167

Ordnede det så min kode nu ser sådan ud..:

Set DataList1.RowSource = Nothing

If f_serials.Text1.Text = "" Then
Adodc1.Recordset.Close
Adodc1.Recordset.Source = "Select * from t_articles Order by ArticleText"
Adodc1.Recordset.Open
Else
Adodc1.Recordset.Close
Adodc1.Recordset.Source = "Select * from t_articles Where ArticleText Like '%" & f_serials.Text1.Text & "%' Order by ArticleText"
Adodc1.Recordset.Open
Label1.Caption = "Ialt " & Adodc1.Recordset.RecordCount & " varer (på """ & f_serials.Text1.Text & """)"
End If

Set DataList1.RowSource = Adodc1.Recordset
Avatar billede martin_moth Mester
08. januar 2003 - 16:09 #5
Sådan!

PS. Tænk - en fejl i et MicroSoft produkt. Det er vist første gang det er set ;o)