Avatar billede jeffe Nybegynder
05. januar 2003 - 20:39 Der er 53 kommentarer og
1 løsning

DVD-Afspiller med DivX (4 & 5) understøttelse !

Hej !

Jeg ved godt at dette emne har været op mange gange, men det er alle gamle tråde, hvor man snakker om at Kiss snart laver én osv..

Jeg søger en ordentlig DVD-afspiller der også tager Divx-film (dem man selv har brændt). Jeg ved Kiss har et par modeller, men jeg kan kun finde den ene (DP-450) og den står til 3000,- og tager kun DivX4. :/

Jeg spørger om nogen kender til en afspiller der kan afspille Divx 4 og 5 og alm. DVD'er...mere skal den faktisk ikke kunne. Derudover skal den være max. 3000,-

Findes det ?
Avatar billede 2-maz Nybegynder
05. januar 2003 - 20:42 #1
Ved at der kommer opdateringer til Kiss' DP-450, så du kan jo vente og se :)
Avatar billede whatever Nybegynder
05. januar 2003 - 20:43 #2
Ifølge http://www.kiss-technology.com/projects/dvd_450.asp?id=109 tager den DivX version 4 og 5. Og det er Kiss' officielle website.
Avatar billede brixz Nybegynder
05. januar 2003 - 20:44 #3
Du kan ikke få nogen dvd afspiller der kan afspille dine DivX *.avi filer!!!

du bliver nød til at lave dem om til VCD'er ell. SVCD'er (VideoCD'er ell. SuperVideoCD'er) først dvs. mpg filer..

Det er ikke svært at finde en dvd afspiller der understøtter VCD's
Avatar billede trp79 Nybegynder
05. januar 2003 - 20:45 #4
Kiss er de eneste (endnu) der laver en dvd afspiller der kan afspille divx (står i M! for december mdr. 2002)
Avatar billede whatever Nybegynder
05. januar 2003 - 20:49 #5
brixz > Jo danske Kiss Technology har som de første udviklet en DVD-afspiller, som kan afspille DivX.
Avatar billede whatever Nybegynder
05. januar 2003 - 20:49 #6
Den bygger på en MPEG4-decoder chip fra RealMagic.
Avatar billede jeffe Nybegynder
05. januar 2003 - 20:50 #7
2-maz & whatever:
Jeg så DP-450 på www.kissnordic.dk hvor der står at den har Divx-support, men ved deres DP-500 står der Divx 4 og 5, så jeg regnede med at 450 kun havde 4....my bad...
Brixz: LOL
trp79: Nej, jeg har set andre (to) men de var noget ukendte, så dem satsede jeg ikke lige på... :)
Skriv igen hvis du vil have navnene, så finder jeg dem igen...
Avatar billede 2-maz Nybegynder
05. januar 2003 - 20:50 #8
brixz: Det passer ikke helt... Kiss har lavet en :P
Avatar billede casualty Nybegynder
05. januar 2003 - 20:51 #9
Avatar billede jeffe Nybegynder
05. januar 2003 - 20:51 #10
Er der nogen af jer der ved hvordan DP-450 er klavitetsmæssigt...Jeg gider jo ikke have en gang skrammel til 3000,- :()
Avatar billede 2-maz Nybegynder
05. januar 2003 - 20:51 #11
Er DP-500 markedsført i danmark?
Avatar billede 2-maz Nybegynder
05. januar 2003 - 20:52 #12
Avatar billede whatever Nybegynder
05. januar 2003 - 20:54 #13
2-maz > Den er vist markedsført at Telebutikken som en Webtech et eller andet 500...
Avatar billede whatever Nybegynder
05. januar 2003 - 20:59 #15
smider lige et svar.
Avatar billede jeffe Nybegynder
05. januar 2003 - 21:03 #16
whatever og 2-maz: I kan dele point, hvis i lige aflevere et svar...
Avatar billede jeffe Nybegynder
05. januar 2003 - 21:05 #17
By the way, jeg dropper det for nu....Har lige læst den anmeldelse, hvor forfatteren ikke kunne få en eneste Divx-film til at funke :/ Kun alle hans Xvid....Og så er det jo ikke så spændende. Det modsatte kunne da gå, men ikke det der...ÆVS !
Avatar billede whatever Nybegynder
05. januar 2003 - 21:05 #18
Har smidt et.
Avatar billede jeffe Nybegynder
05. januar 2003 - 21:06 #19
Hmm, ser lige den der Webtech (DP-500'eren)...Den er til 2500,-
Jeg vil lige finde en anmeldelse af den, og se om den er lidt bedre...Det var jo måske noget.
Avatar billede jeffe Nybegynder
05. januar 2003 - 21:17 #20
nåh, det er selvfølgelig bare den helt samme bare med ethernet :/
Nåh, thanks anyway !
Avatar billede whatever Nybegynder
05. januar 2003 - 21:22 #21
Det var så lidt.
Avatar billede hologram Nybegynder
05. januar 2003 - 21:37 #22
jeffe:
Hvis det er den anmeldelse jeg tror det er vil du kunne se det ene sted at han beskriver hvordan han sætter en DivX-film i og den afspiller perfekt, og det andet sted at han ikke kan afspille én eneste.
Så må du jo selv vælge om du vil stole på den anmelder eller ej.

Jeg har en Webtech DP-500 købt i TeleDanmark-butikken og er overordentlig tilfreds med den. Den har kunnet afspille det den burde, også XviD som er ved at blive ret udbredt er testet med success.

Nu glæder jeg mig blot til at der kommer understøttelse for netværksporten i en firmware-update :)
Avatar billede jeffe Nybegynder
05. januar 2003 - 21:52 #23
ok, lyder da godt...
Der var forvirring om hvad han skrev, men han forklarede det i forum-tråden til artiklen.
Vi er enige om at de film jeg har på CD, der bare er brændt som Data-CD hvor .avi-filen bare ligger på som en fil kan afspilles altså ?

Og hvordan er den fjernbetjening så ? :)
Avatar billede hologram Nybegynder
05. januar 2003 - 22:34 #24
Fjernbetjeningen er helt fin efter firmware-opdateringen.
Før vil jeg give andre der har testet den ret i at man skulle pege meget lige på, men det problem er væk nu.

Jeg har set lidt problemer med at den ikke altid er lige glad for cd'er hvis de ikke er finalized. Men ellers virker det fint, ihvertfald for mig :)
Avatar billede jeffe Nybegynder
06. januar 2003 - 14:25 #25
ok, du synes altså at den er 2500,- værd ?

- mange tak for svar
Avatar billede hologram Nybegynder
06. januar 2003 - 16:54 #26
Det vil jeg mene, ja :)

Eller, det bliver den ihvertfald når understøttelsen for netværkskortet kommer ;)
Avatar billede dchang Nybegynder
06. januar 2003 - 17:48 #27
Tja det er ikke nemt. Jeg kunne osse godt finde på at købe enten Kiss DP-450 eller DP-500. Men jeg er bare ikke helt hooked endnu, når den fx ikke får det helt store ros for divx-delen. NU har jeg så set den her.

http://www.pcupdate.dk/divxplayer/

Og den ser jo straks noget bedre ud. Ser endda møghamrende lækkert ud med alle de formater den kan tage. Men jeg kan ikke finde ud af hvad mærke det er eller om den er testet nogen steder. Har sågar ringet ind til firmaet, men fyren kunne lide så godt stå nede i den lokale brugs, for han anede intet om den. Mærkeligt. Hvad siger i??? Har i hørt om andre der fx understøtter divx og xvid? Og evt nogle links hvis i har.
Avatar billede hologram Nybegynder
06. januar 2003 - 18:00 #28
Der er mange grunde til at jeg ikke købte den divxplayer som du har givet et link til.

Man kan ikke se hvem producenten er?
KiSS laver konstant firmware-updates som nemt "installeres" i afspilleren.
Alle de formater som du ser divxplayer kan afspille kan KiSS-afspilleren også klare. Det eneste jeg er en smule i tvivl om er WMP8, men jeg kan ikke se hvorfor den ikke også skulle kunne afspille den. Og hvis det er, er det ikke lige det format der er mest brugt.
Avatar billede dchang Nybegynder
06. januar 2003 - 20:32 #29
Står der nogen steder at fx Webtech tager xvid??? Eller er det noget uofficielt? Og ved du hvornår de kommer med firmware til ethernet????
Avatar billede hologram Nybegynder
06. januar 2003 - 22:32 #30
http://www.kiss-technology.com/support/WT_dp-450_FAQ.asp

"Xvid 2.10 and Sigma's RPM4 also complies with the supported standard."

Nej, jeg ved ikke præcis hvornår, men efter hvad de siger i 1. kvartal 2003.
Avatar billede 2-maz Nybegynder
06. januar 2003 - 22:34 #31
nooo... glemte at svare :)
Avatar billede jeffe Nybegynder
06. januar 2003 - 23:08 #32
Sorry 2-maz
Håber du forstår :)
Avatar billede dchang Nybegynder
06. januar 2003 - 23:19 #33
Hologram. Okay. Takker. Nu så jeg lige at de skrev det her.

Q: I’d like to know if your DVD player DP500 is region free and/or macrovision free ?

A: No, most certainly not. WEBTECH DVD-Players are not without Macrovision protection and are always region locked to a specific region.

Betyder det at den ikke er kodefri eller????

P.s. Ret komisk det svar. No, most certainly not. "løfter næsen i sky" *gg*
Avatar billede 2-maz Nybegynder
06. januar 2003 - 23:23 #34
jeffe> det går nok :)
Avatar billede jeffe Nybegynder
06. januar 2003 - 23:27 #35
dchang: heh ja,jeg studsede også lidt over formuleringen, men den er altså ikke kodefri nej !
Avatar billede hologram Nybegynder
07. januar 2003 - 10:58 #36
Det er desværre rigtigt, den er ikke kodefri.
Det er muligt at køre en firmware-update der gør drevet kodefrit, men det kræver en mindre operation. Afspilleren skal åbnes og drevet skal pilles ud og tilsluttes computeren (Det er et almindeligt CD-rom-drev fra Toshiba) og firmware-flashes der...

Det er den eneste metode jeg kender til, om det er muligt med andet ved jeg ikke, det er ikke lige det jeg har undersøgt mest, da de fleste film jeg har tænkt mig at se på den afspiller jo alligevel ikke har noget med regions-koder at gøre :)
Avatar billede m221270 Nybegynder
06. februar 2003 - 14:35 #37
Her er lige min lille historie om kiss:
Jeg besluttede mig før jul at købe en kiss 450 med divx understøttelse. HOLD NU OP hvor blev jeg skuffet. OK jeg burde nok have lavet lidt research først. Kiss understøtter codec 4 og 5, men ikke 3.11 og til alle jer der ikke selv ripper film så er ca. 90% af alle film på nettet kodet i dette format. Så er det jo heldigt at Kiss sender opdateringer ud, for så kan det være at de kan fikse dette lille problem. Ja det havde været dejligt hvis de kunne det, det kan man bare ikke da det kræver en type hardware som ikke er i afspilleren!! SGU.... og det skal nævnes at man endnu ikke kan få undertekster med på sine film, der skal det siges at man kan opdater firmwaren så dette kommer med.... Men tro mig det er ikke noget der kommer foreløbig.... Måske i næste udgave af deres afspiller. Kan man så ikke bare kode sine film om fra 3.11 til 4 eller 5? Jo med VIRTUALDUB kan man. Det tager flere timer og man "ripper" således en film igen og får en endnu dårligere kvalitet.....DUR IKKE, UD.....
Hvis jeg skal give Kiss en karakter på 13 skalaen, se den ud som følger:
Kiss dvd, udseende: 10
Kiss dvd, afspilning af mp3 og dvd: 10
Kiss dvd, afspilning af Divx: 03

Sorry,,, hold fingerne fra dette produkt og vent et par år.....
Avatar billede jeffe Nybegynder
06. februar 2003 - 15:07 #38
ok, tusind tak for din historie :)
Jeg har også besluttet at vente. Og det er jeg glad for nu, heh !
Avatar billede hologram Nybegynder
06. februar 2003 - 16:03 #39
"til alle jer der ikke selv ripper film så er ca. 90% af alle film på nettet kodet i dette format."

Sikke noget pjat at fyre af.

xVid er blevet utroligt populært her på det sidste, og det understøtter KiSS-afspilleren. Det er rigtigt, at stadig en stor procentdel af de film der kan hentes på nettet er encoded med DivX ;-) 3.11 og det er rigtigt at det tager op til flere timer at reencode dem og igen rigtigt at du taber noget af kvaliteten. Men hvis du sidder 3-5 meter fra dit fjernsyn og ser filmen tvivler jeg stærkt på at du kan se forskel, selv hvis du forsøgte.

Nyere film bliver ikke encoded med 3.11 længere.

Det er officielt at afspilleren kører en Linux af en art, og der er snakket om at lave hacks i nogle af de firmware-updates. Det kan give utroligt mange muligheder, deriblandt at inkludere DivX ;-) 3.11 codec'et og mulighed for at putte en harddisk i som man kan bruge.

Jeg har sagt det før og siger det igen: de penge er -ikke- spildte!
Avatar billede m221270 Nybegynder
06. februar 2003 - 16:12 #40
Det kan godt være du har ret... Dog skal det lige siges at jeg har lige hentet den nye med James Bond, MIB 2 og en del andre nye film... Alle sammen kodet i 3.11. Jeg har over 300 film , ca. 12 er kodet i XVID og 1 i codec 5.
3.11 bliver ved med at blive brugt da denne form for codec stadig bliver vidreudviklet.
Lige en oplysning til andre, for at se hvilket codec en film er kodet i bruger man en hex-editor. I de øverste linier står der 3.11 eller 4/5.
Avatar billede jeffe Nybegynder
06. februar 2003 - 17:52 #41
eller bare have en afspiller der viser hvilket format det er i. F.eks. BSPlayer der er god til subs også...
Avatar billede hologram Nybegynder
06. februar 2003 - 18:40 #42
DivX 3 er et mere eller mindre ripoff af Microsofts MPEG4-codec.
Derfor er det ulovligt. Og det samme er alle de film som du så glad praler med at have hentet på nettet :)

Så vidt jeg har forstået er grunden til DivX 3 bruges så meget fordi DivX 4+5 er så kommercielt... Noget med deres principper.
Der udvikles -ikke- på DivX 3 længere, men der udvikles konstant på XviD, som er open source, freeware og alt det der... Derfor tror jeg de langsomt vil gå over til XviD i stedet for DivX 3.
Avatar billede kongedam Nybegynder
10. februar 2003 - 11:58 #43
@ hologram

Hvor har du fundet en update til DP500?

Det er lykkedes mig at finde en update til DP450 "Firmware 2.6.1."
Kan denne Firmware bruges?

Min fjernbetjening virker nemlig heller ikke for godt :o)

Mvh
Kongedam
Avatar billede flre Nybegynder
10. februar 2003 - 23:05 #44
Du kan hente Firmware 2.6.1 her:
http://www.kiss-technology.com
klik på SUPPORT DP 450 upgrade, her kommer et link til DP 500

Venlig hilsen
Flemming
Avatar billede kongedam Nybegynder
11. februar 2003 - 07:05 #45
Tak,
Det er ikke nemt at finde når det ligger under DP450 :)
Avatar billede nulle-inc Nybegynder
16. februar 2003 - 02:53 #46
Jeg har lige købt en dp-500 hos tdc, men får den først om en 3-4 dage.
Har lige søgt rundt på nettet, og tror ikke det er svært at gøre den regionsfri.
Under min øsgen fandt jeg et link til en dp-600 som kommer meget snart.
Den har indbygget en 80GB harddisk.
http://www.golem.de/0301/23420.html

Spændende at se hvad den kan når netkortet kommer til at virke.
Så kommer dp-500eren nok billigt til salg på QXL. :)
Kim
Avatar billede nulle-inc Nybegynder
16. februar 2003 - 02:54 #47
øsgen = søgen ;)
Avatar billede coolfisk Nybegynder
01. marts 2003 - 20:25 #48
Hvordan connecter man Kiss dp-500 dvd'en til comp'en? Skal man opsætte IP på computeren? Eller hvordan hænger det sammen?

Noget andet er... kan man overfører drivers direkte fra comp'en? Og hvorfor kan man ikke selv ligge divx codecs ind? Er rimelig nOOb da jeg lige har købt den og INGEN forhandler har kunnet svare på spørgsmålene....

Hilsen Jakob
Avatar billede coolfisk Nybegynder
01. marts 2003 - 20:27 #49
Ps. Hvor henter man programmer til at "omforme" divx 3.11 til 5.02?
Avatar billede nulle-inc Nybegynder
01. marts 2003 - 22:00 #50
ifølge TDC er der ingen drivere endnu til DP-500s netport.
Jeg er tilmeldt hos dem, og får en cd når der kommer drivere. Og så skal jeg nok smide dem op på nettet.

Prøv at kigge på http://www.doom9.org ang. divx 3 til 5.

Kim
Avatar billede zimbul Nybegynder
04. april 2003 - 12:02 #51
Kiss er nu kommet med en ny firmware opdatering 2.6.5 hvor netporten er aktiveret. Der er kommet nogle fede features og bug fixes. DivX 3.11 skulle såvidt jeg har forstået også understøttes nu.

Jeg vil opdatere min afspille i aften og give review i løbet af weekenden.

http://www.kiss-technology.com/support/kissdp-500_upgrade.asp
Avatar billede xmas Nybegynder
04. april 2003 - 16:59 #52
Jeg har netop opdateret og det gik fint - gav følgende muligheder

WebRadio direkte via ADSL'en
Visning af film og billeder fra PC'en
Afspilning af musik fra PC'en

Ifølge KiSS understøtter den endnu ikke DivX 3.11 - men de arbejder på sagen. Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet en DivX 3.11 efter opdateringen.
Avatar billede hologram Nybegynder
04. april 2003 - 17:28 #53
Afspilleren understøtter ikke DivX 3.11 endnu, både officielt og reelt.
KiSS har "lovet" at afspilleren vil kunne klare 3.11 om en lille måned.

Jeg kan rigtig godt lide de features der er kommet... de eneste minusser jeg har er at det stadig er en smule tungt at navigere rundt på DVD-afspilleren, menuerne er lidt kringlede, og så at jeg af endnu ukendte årsager ikke har fået det password tilsendt via mail fra KiSS som jeg burde da jeg tilmeldte mig på webradio.kiss-technology.com.

Ellers kan jeg rigtig godt lide at den viser hvilket nummer den spiller i displayet når man hører webradio :)
Avatar billede kjems Nybegynder
10. april 2003 - 13:37 #54
Køb en X-box og en Mod-chip. Så kan du køre mediaplayer og dermed mp3, divX unt so weiter. Desuden kan X-boksen udstyres med en større harddisk, som du kan gemme musikken og filmene på. Resultatet er DVD-afspiller, spillekonsol, computer.