Avatar billede pnr Nybegynder
05. januar 2003 - 10:24 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Undgå at isætte cd for at spille

Nogen af mine spil kræver at jeg sætter orginal cd'en i cd-rom drevet for at spille dem. Men jeg har læst et sted at man kan undgå dette. Men hvordan?
Avatar billede riversen Nybegynder
05. januar 2003 - 10:25 #1
ja, det kan man, men det er ikke lovligt, med mindre producenten har udgivet en no-cd patch...
Avatar billede pnr Nybegynder
05. januar 2003 - 10:29 #2
jeg læste det i et datablad (de skrev hvordan man gjorde men jeg kan ikke finde det), så hvis de kan skrive det kan man vel også skrive det her.
Avatar billede riversen Nybegynder
05. januar 2003 - 10:30 #3
nej, eksperten må kun omhandle lovlige spørgsmål
Avatar billede the_email Nybegynder
05. januar 2003 - 10:41 #4
Hvis han har købt og ejer spillet, må han da godt lægge en patch ind, så det kan kører uden CD. Han må bare ikke lade det installere på alle sine venners computere og så lægge patchet på dér.
Er der ikke en CoAdmin der vil træffe en beslutning om om dette spm. er lovligt, så vi evt. kan begynde at hjælpe.

TheEmail
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
05. januar 2003 - 10:42 #5
Du kan bruge et program der heder Virtual CD!

Det kan købes har:
http://www.virtualcd-online.com/default_e.htm

og det er lovlig at bruge, da der er tale om en digital kopi til eget brug!
Avatar billede reneh Nybegynder
05. januar 2003 - 10:42 #6
Har du cd'en, kan man lave en vituel disk på din hard disk, jeg kan bare ikke huske hvordan, jeg har fået det lavet så min datter kan spille de forskeldige spil hun har. Jeg har set det beskrevet et eller andet sted, leder-:9
Avatar billede reneh Nybegynder
05. januar 2003 - 10:43 #7
til Esben der var den*G*
Avatar billede anvar Nybegynder
05. januar 2003 - 10:49 #8
Jeg sidder her med sidste nummer af Privat Computer (19 årgang nr. 1), hvor de omtaler sådanne programmer. Jeg skal ikke her skrive navnene på disse programmer hvis ikke det er tilladt, men de skriver i slutningen af artiklen:

"Du må ikke...
Nogle steder har programmerne XXX og YYY desværre fået et lidt blakket ry. Så selv om det ikke burde være nødvendigt, skal vi nok afslutningsvis minde om, at man naturligvis kun må bruge den her viste metode til de cd'er, som man har erhvervet på lovlig vis. Det er ikke en god ide, at lave imagefiler ud fra cd'er, som man har lånt hos naboen eller på biblioteket."

Det her læser jeg sådan at du har lov til at lave en sikkerhedskopi, om det så er på en cd eller som imagefil, men naturligvis kun af lovlige programmer og spil.

Håber det hjælper lidt.
Avatar billede drole Nybegynder
05. januar 2003 - 15:10 #9
du går ind på
Http://www.gamecopyworld.com
det går du ind og søger på det spil du vil have der ingen cd skal være...
(Det er ikke lovligt men det er heller ikke John)
Avatar billede c_nova Nybegynder
05. januar 2003 - 15:15 #10
hvor står det at man ikke må bruge NO_CD patch ?? det går vel ind under http://www.meistrup.com/dk/info/digikopi.htm ...!! så jeg vil gerne se hvor det står.. altså at man ikke må bruge NO_CD.....
Avatar billede pnr Nybegynder
05. januar 2003 - 16:39 #11
Jeg siger mange tak for hjælpen, så håber jeg ikke at jeg har bragt nogen i "fedte fadet".