Avatar billede neuro Nybegynder
04. januar 2003 - 21:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ODBC.NET og mySQL

Jeg har opsat en mySQL server på min Win2000 PC, og alt ser ud til at køre som det skal. Men når jeg forsøger at forbinde til en database via kode, så opstår følgende fejl:

-------> ERROR DESCRIPTION
Microsoft.Data.Odbc.OdbcException: ERROR [IM002] [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified
<----------

Min kode ser således ud:

----------> CODE
OdbcConnection cn=new OdbcConnection("Driver={MySQL};Server=localhost;Database=db;UID=username;PWD=xxxxxxx");
OdbcCommand cmd=new OdbcCommand("select * from myTable",cn);
cn.Open();
<---------

Er der nogen som har en løsning på dette problem?

På forhånd tak.

/NeuRo
Avatar billede olly Nybegynder
04. januar 2003 - 21:06 #1
Og du har instaleret ODBC drivere til mysql?
Avatar billede olly Nybegynder
04. januar 2003 - 21:07 #2
Avatar billede olly Nybegynder
04. januar 2003 - 21:26 #3
Finder du ud af noget? Tror nemlig det er fejlen?
Avatar billede neuro Nybegynder
05. januar 2003 - 01:59 #4
Jeg siger mange tak for løsningen på mit problem.

Det så ud til at jeg ikke havde fået installeret den helt rigtige driver til mySQL databasen. Jeg havde egentlig bare installeret en standard ODBC driver, men det var åbenbart ikke helt nok, men efter at jeg installerede ovenstående driver kører det hele som det skal, og jeg kan fint forbinde til serveren.

Tusind tak!

/NeuRo
Avatar billede olly Nybegynder
05. januar 2003 - 13:44 #5
Var så lidt :)