Avatar billede briank Nybegynder
04. januar 2003 - 17:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ønsker title fra iframe i hoveddokuments title

Hej

Jeg har et lille problem der driller.

Jeg har dokument som indeholder en iframe som loader et dokument. Jeg ønsker titlen fra iframens dokument vist i hoveddokumentet men det driller. Er der nogen som kan se hvad jeg gør galt :-)

Ved at debugge har jeg set at "test.document.title" er korrekt udfyldt men jeg kan sgu ikke få den op i hoveddokumentets title :-)

Hjææælllp !

<html>
<head>
<title>testdoc</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<iframe src="periodList.asp" name="test" width="100%" height="100%" scrolling="no" frameborder="0"></iframe>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
    document.title = test.document.title;
</script>
</body>
</html>

MVH
Brian K
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2003 - 20:45 #1
en mulig løsning....

Hoved dokumentet (index.htm eller hvad filen nu hedder) indeholder:
<iframe src="periodList.asp" name="test" width="100%" height="100%" scrolling="no" frameborder="0"></iframe>

periodList.asp indeholder:

<script language="javascript">
top.document.title=document.title;
</script>

Hver gang periodList.asp bliver indlæst, skifter den automatisk title i titel vinduet.

/theSurfer.
Avatar billede briank Nybegynder
05. januar 2003 - 10:12 #2
har afprøvet din løsning men det virker ikke. Det jeg ikke forstår er at "test.document.title" INDEHOLDER den tekst jeg vil have men jeg kan ikke overføre den til document.title på det dokument som loader iframen. Jeg får heller ikke lov til at overføre "test.document.title" til en variable. Der sker ikke en fejl men variablen er bare tom selv om "test.document.title" er udfyldt. Mystisk :-(
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2003 - 11:29 #3
jeg har afprøvet det som jeg skrev, og det virkede fint nok..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2003 - 11:32 #4
en anden metode..

i index.htm laver du et frame set med kun 1 side, med name="hovedside"..

jeg mener at du så vil kunne skrive dette fra periodList.asp:

<script language="javascript">
hovedside.title=document.title;
</script>
Avatar billede briank Nybegynder
05. januar 2003 - 12:32 #5
sorry, din løsning virker helt fint. Det var noget af min egen kode som forårsaget problemet. Jeg takker og bukker :-)

Send lige et svar så du kan få dine point.

MVH
Brian K
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2003 - 12:37 #6
Et svar :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2003 - 12:46 #7
Jeg takker for points, og er flad for at det virkede!

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2003 - 12:47 #8
uhm.. *glad even..

stupid keyboard..