Avatar billede hardsoft Nybegynder
04. januar 2003 - 13:06 Der er 5 kommentarer

ListView Problem...

Jeg bruger denne kode til at tilføje items til min ListView...

i = i + 1
ListView1.ListItems.Add(i) = Text4.Text
ListView1.ListItems(i).SubItems(1) = ObjRec("ArticleId")
ListView1.ListItems(i).SubItems(2) = DataCombo1.BoundText
ListView1.ListItems(i).SubItems(3) = DataCombo2.BoundText
ListView1.ListItems(i).SubItems(4) = MaskEdBox1.FormattedText
ListView1.ListItems(i).SubItems(5) = Text2.Text

og denne til at fjerne det valgte item:
ListView1.ListItems.Remove (ListView1.SelectedItem.Index)

Men efter jeg har fjernet et item kan jeg ikke tilføje flere - får fejlmedelsen "Index out of Bounds"...

Hvordan får jeg det til at virke ???
Avatar billede martin_moth Mester
04. januar 2003 - 13:24 #1
Tjek om det indet du bruger er "lovligt" - skriv det evt. til skærmen med en msgbox. Det er der fejlen ligger...
Avatar billede hardsoft Nybegynder
04. januar 2003 - 13:30 #2
Ok,jeg tjekkede som du forslog, og selvom jeg prøver at tilføje en række nøjagtig magen til en jeg tilføjede før jeg slettede et item får jeg fejl :(
Avatar billede kaffe Nybegynder
04. januar 2003 - 14:06 #3
i = listview1.listitems.count + 1

når du bliver ved med at tælle i op prøver den at sætte noget ind på et index der er højere end antallet af items.
Avatar billede martin_moth Mester
04. januar 2003 - 18:10 #4
Som sagt - fejlen er at du bruger et forkert index. Tjek det :o) Og husk at index starter ved nul...
Avatar billede martin_moth Mester
04. januar 2003 - 19:06 #5
Og hvilket index kommer fejlen ved - item eller subitem's index?