Avatar billede drole Nybegynder
04. januar 2003 - 04:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan konvertere man en Pdf fil til bmp

Hvordan konvertere man en Pdf fil til bmp?

mvh drole
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. januar 2003 - 04:06 #1
Du kan bruge "PDF to IMG": http://www.pdftoall.com/
Avatar billede drole Nybegynder
04. januar 2003 - 04:10 #2
det virker ikke øv øv...
Avatar billede drole Nybegynder
04. januar 2003 - 04:14 #3
har du et andet forlag
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. januar 2003 - 04:15 #4
Har du prøvet både:
PDF2IMG og
PDFtoIMG ?
Avatar billede drole Nybegynder
04. januar 2003 - 04:16 #5
ja...
Avatar billede drole Nybegynder
04. januar 2003 - 04:16 #6
kan du ikke svarer igen for jeg prøver stadig
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. januar 2003 - 04:18 #7
Har du Adobe Acrobat eller Adobe Acrobat Reader? Hvad version?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. januar 2003 - 04:20 #8
Du kan også prøve dette program:
http://www.intrapdf.com/
Det er en demo hvilket betyder at den programmet kun kan åbnes 50 gange, men det er vel også fint nok :)
Avatar billede zliber Nybegynder
04. januar 2003 - 04:35 #9
Hent ADOBE ACROBAT READER fra http://www.adobe.dk/products/acrobat/readstep2.html

Åbn derefter den pågældende fil som du vil have konverteret.
Tag et screenshot af skærmen ved at trykke PRINT SCRN (knappen sidder til højre for F12 normalt)

Derefter start PAINT op, og tryk på CTRL+V (eller højreklik på det hvide papir og vælg SÆT IND)
Så kan du lige tilpasse billedet efter behov - Klikke redigere o.s.v.
Og til sidst FILER --> GEM SOM og så vælger du BMP som filtype (den står til BMP som standard)

Jaja nogle ville nok grine over denne metode, men den er da et svar værdig. Og det virker faktisk!

/zliber
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. januar 2003 - 05:02 #10
zliber -> Ej, det er sq for besværligt. For at undgå billedforvrængning skal man i Acrobat Reader sætte zoom til 100 % og så tage screenshots med Print Screen. Men det er de færreste folk der har store nok skærme til at kunne have en hel side af gangen på skærmen i 100 % zoom. Derfor skal man sidde og klippe halve sider sammen og det er sq for besværligt, selv hvis det drejer sig om få sider. Jeg tænkte også på Print Screen i starten, men det viste sig altså at være for besværligt :o)
Avatar billede spe Nybegynder
04. januar 2003 - 13:03 #11
Hvis du tilfældigvis har Photoshop, Illustrator eller InDesign til rådighed kan du åbne pdf-en i et af de 2 første og så gemme og vælge format. I InDesign kan du placere pdf-en og gemme siden som eps.
Avatar billede zliber Nybegynder
04. januar 2003 - 16:23 #12
fiskesuppe:
"drole" ønskede et svar der lød at gå fra PDF til BMP - jeg siger ikke mit bud er præcis det "drole" ønsker, men det KAN lade sig gøre, og det opfylder stadig alle krav til hvad hans spm lyder på.
og kan det nu hjælpe "drole" til en løsning på hans problem er det jo fint nok
:)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. januar 2003 - 16:33 #13
zliber -> Det er vi enige om :)
Avatar billede tinem Novice
21. juli 2003 - 12:47 #14
SnaglIt kan klare flere sider fra pdf-bmp utroligt nemt.
Input - (Image Capture + AutoScroll
Output - efter eget ønske

Tryk på programknappen og vupti. :-)
http://www.techsmith.com/products/snagit/default.asp
Avatar billede obe-lix Nybegynder
17. september 2003 - 15:25 #15
Kan godt se det er lidt tid siden at dette spm. er oprettet, men jeg svarer aligevel der er måske andre som kan bruge dette. I den fulde version af Adobe Acrobat 5 eller 6 kan du bare vælge save as - her vælger du bare bmp, jpeg eller hvad der nu ønskes.

/Mic