Avatar billede nessie Nybegynder
03. januar 2003 - 21:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tænde mit fjernsyn

Jeg har et SABA fjernsyn som jeg ikke kan tænde.
Problemet er at det har været sat på timer så det slukkede automatisk, men det kan åbenbart kun tændes med fjernbetjeningen når det slukkede automatisk.
Jeg ville gerne høre om det er nogle der har forslag til hvordan man muligvis kan tænde det igen, jeg har trykket på tænd/sluk knappen på tv'et men den husker at den blev slukket via timeren også selv om jeg tager strømmen fra.
Jeg har også købt en universal fjernbetjening til det, men det ville stadig ikke tænde.

Hvis i kan finde et support tlf til SABA gives der også points for det.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
03. januar 2003 - 21:32 #1
Hej.

Nogen tv´er ineholder et lille bateri som gør at den kan huske kanaler osv så du har nok et problem vis dit tv gør det, prøv evt. at lade det stå uden strøm i et godt stykke tid også se hvad der sker det kan være det selv glemmer denne funktion når der ikke er så meget strøm tilbage på dette "nød" batteri...

/Thomas Nielsen
Avatar billede johnkorn Nybegynder
03. januar 2003 - 21:35 #2
Hmm der kan gå meget laaaang tid :)
Avatar billede nessie Nybegynder
03. januar 2003 - 21:39 #3
det har stået i over 1 måned uden strøm nu, og det kan stadig huske det, er ved at blive lidt træt af det.
Kan man ikke selv hive det der batteri ud?
Avatar billede the_email Nybegynder
03. januar 2003 - 21:40 #4
Har du prøvet at tænde det med den originale fjernbetjening?
Avatar billede nessie Nybegynder
03. januar 2003 - 21:46 #5
den virker ikke
Avatar billede rs2000 Nybegynder
03. januar 2003 - 21:47 #6
Du har selvfølgelig prøvet det ældste trick i verden???

Et ordentligt knytnæveslag lige oven i.  :-)
Avatar billede nessie Nybegynder
03. januar 2003 - 21:47 #7
og jeg kan ikke finde en magen til den orginale
Avatar billede peet-49 Novice
03. januar 2003 - 22:11 #8
Hos JP-Elektronik kan du købe en uroriginal original, d.v.s. en uoriginal magen til den originale.
Du skal være momset inden for elektronikbrancen for, at købe der. Du kan også købe en gennem mig-300kr + porto.
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. januar 2003 - 01:05 #9
men det vil så være at bøje sig for saba's uacceptable brugerinterface. Jeg vil anbefale at du brokker dig.

SABA blev købt i 1980 af Thomson

europakontor: http://www.thomson.net/gb/08/08113.htm

mvh JakobA