Avatar billede orkide Nybegynder
03. januar 2003 - 21:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

php_self og submit

Jep så har jeg fået spat!

jeg har lavet en form der submitter til sig selv ved brug af $server['PHP_SELF'];
hvis jeg trykker med musen på submit knappen, så fungere hele scriptet... MEN hvis jeg udfylder det ene latterlige felt og trykker på enter!!...jo den submitter men der sker ikke en fløjtende fis med scriptet.... IM GOING MAAAAD

Seb
Avatar billede orkide Nybegynder
03. januar 2003 - 21:25 #1
forresten, så bruger jeg POST i formen....
og det sjove ved det hele! så har jeg lavet en form hvor skidtet fungere fint hvis man kommer til at trykke på enter i stedet for at fører musen ned til submit knappen og smækker knappen i bund.....

Seb
Avatar billede broegaard Nybegynder
03. januar 2003 - 21:28 #2
lad os se noget source
Avatar billede orkide Nybegynder
03. januar 2003 - 21:31 #3
<form action="<?php echo ($_SERVER['PHP_SELF']); ?>" method="POST" name="test" ID="test">
<input type="text" name="email" value="<?php echo $mail_form['email']; ?>" size="20" maxlength="100">
<input type="submit" name="verify"  value="verify">

det ser sgu da meget normalt ud ikk!!
så når den er sendt første gang så løber den lige dette script igennem!
$_POST['verify'] == "verify")
    {
    $message = mail_subscription();
    if ($message == "")
        {
        $success = include('test.php');
        die;
        }
Avatar billede orkide Nybegynder
03. januar 2003 - 21:38 #4
jeg sidder og leger lidt med det og.....
er fielden markeret og jeg trykker enter så gider den ikke!
er submit knappen markeret og jeg trykker enter...VUPTI!!!

Hva fanden sker der????
Seb
Avatar billede orkide Nybegynder
03. januar 2003 - 21:44 #5
PROBLEMET LØST! men stadig lidt underligt!!
jeg har ændret if statementet... men det er vist lige gyldigt at jeg fortæller det her....?

hygge.. drik jer nu ikke for fulde denne fredag!!

Seb
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. januar 2003 - 01:52 #6
Det er et kendt problem - du kan evt. lave følgende check i stedet:

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD' == 'POST']) {
  //do your stuff
} else {
  //show form
}
Avatar billede orkide Nybegynder
30. marts 2003 - 21:29 #7
nu fungere det