Avatar billede danskeb Nybegynder
03. januar 2003 - 10:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Auto fyld felter

Jeg har et login til en side, hvor der bruges et login og et password.
Er det muligt på en eller andem måde at gøre så felterne selv fliver udfyldt ??

Se på www.Webpack.dk
Det er her mit login er, hvor jeg altid skal taste bruger info hvergang (ret bøvlet) da den ikke kan huske dem (måske pga javascriptet)

Kundenr = clientID
Brugerid = userID
Adgangskode = password

150 point for et svar.
Avatar billede broegaard Nybegynder
04. januar 2003 - 00:48 #1
har du prøvet at aktivere cookies i din browser
Avatar billede broegaard Nybegynder
04. januar 2003 - 00:56 #2
ellers har jeg en anden løsning:
gem følgende på din harddsik (fornavnet er lige gyldigt efternavn: .html):
<html>
<head>
<title>WebPack Login</title>
<link REL="stylesheet" HREF="/pfs/pdkStyles.css">
<script SRC="https://eccenter.post.dk/pfs/pfsCommon.js">
</script>

<script LANGUAGE="JavaScript">

  function pfsBody(paramText) {
      document.writeln("    <body BGCOLOR=\"#CCCCCC\" TEXT=\"#000000\" LINK=\"#CE0031\" ALINK=\"#CE0031\" VLINK=\"#000000\" ONKEYDOWN=\"keyDown()\" " +paramText+"  >");
  }

  function resetPressed()
  {
      document.Login.reset();
      document.Login.clientID.focus();
  }

  function okPressed()
  {
      if (document.Login.clientID.value.match(/^[0-9]{1,}$/) == null)
      {
        alert("Feltet \"Kundenr.\" skal udfyldes med cifre.");
        document.Login.clientID.focus();
        return;
      }

      if (document.Login.userID.value == "")
      {
        alert("Feltet \"Brugerid\" skal udfyldes.");
        document.Login.userID.focus();
        return;
      }

      if (document.Login.password.value == "")
      {
        alert("Feltet \"Adgangskode\" skal udfyldes.");
        document.Login.password.focus();
        return;
      }

      document.Login.action = "https://eccenter.post.dk/PfsLoginServlet"
      document.Login.submit();
  }

  function checkBrowser()
  {
      if (navigator.appVersion.indexOf("MSIE 6.0") == -1 && navigator.appVersion.indexOf("MSIE 5.5") == -1 && navigator.appVersion.indexOf("MSIE 5.0") == -1)
      {
        alert("Denne browser understøttes ikke. De browsere som understøttes er Microsoft Internet Explorer version 5.0, 5.5 og 6.0. Tryk \"OK\" for at vende tilbage til den forrige side.");
        window.history.go(-1);
        return;
      }

  function demoPressed()
  {
      document.Login.clientID.value = "17";
      document.Login.password.value = "Demo" + document.Login.clientID.value;
      document.Login.userID.value = "demo";
      document.Login.action = "pfsCallLoginServlet.jsp";
      document.Login.submit();
  }

</script>
</head>

<script LANGUAGE="JavaScript">
pfsBody("ONLOAD=\"java script:checkBrowser()\"");
pfsHeader("WebPack");
</script>

<table BORDER=0 WIDTH=550>
<form NAME=Login METHOD=post>
<input TYPE=hidden NAME=gotoURL VALUE="/pfs/pfsLogin.jsp">

<tr><td WIDTH=15% CLASS="Broedtekst">Kundenr.:</td>
    <td CLASS="Broedtekst"><input TYPE=text CLASS="Felttekst" SIZE=10 MAXLENGTH=9 NAME=clientID value='KUNDEID'></td>
</tr>
<tr><td CLASS="Broedtekst">Brugerid.:</td>
    <td CLASS="Broedtekst"><input TYPE=text CLASS="Felttekst" SIZE=10 MAXLENGTH=10 NAME=userID value='BRUGERID'></td>
</tr>
<tr><td CLASS="Broedtekst">Adgangskode:</td>
    <td CLASS="Broedtekst"><input TYPE=password CLASS="Felttekst" SIZE=20 MAXLENGTH=20 value='ADGANGSKODE' NAME=password></td>
</tr>
<tr><td COLSPAN=2><p CLASS="Mellemrum">&nbsp;</p></td>
</tr>
<tr><td>&nbsp;</td>
    <td><script LANGUAGE="JavaScript">
            pfsButtons( "OK", "java script:okPressed()"
                      , "Nulstil felter", "java script:resetPressed()"
                      , "Demo", "java script:demoPressed()"
                      );
        </script>
    </td>
</tr>
</table>

</form>

<script LANGUAGE="JavaScript">
  pfsFooter();
</script>

</body>
</html>
I linie ændre du så KUNDEID, BRUGERID og ADGANGSKODE
så hver gang du skal ind på siden åbner du bare denne html-fil
Avatar billede no_doubt Nybegynder
04. januar 2003 - 00:57 #3
Smid dine oplysninger i en Cookie, og hent cookien ind i dine felter.
Avatar billede broegaard Nybegynder
04. januar 2003 - 01:01 #4
I linie 85, 89, 92 ændre du så KUNDEID, BRUGERID og ADGANGSKODE
så hver gang du skal ind på siden åbner du bare denne html-fil
Avatar billede broegaard Nybegynder
04. januar 2003 - 01:02 #5
Hvis du vil have begge frames der er på siden skal du lave denne her fil også (den skal også hedde html til efternavn):
<html>

<head>
<title>Velkommen til Post Danmark</title>
<meta NAME="Title" CONTENT="Velkommen til Post Danmark">
<meta NAME="Description" CONTENT="Information og nyheder for private og erhvervsvirksomheder om Post Danmarks produkter.">
<meta NAME="Keywords" CONTENT="brev, cykelsponsor, Danmark, direct, distribution, ekspres, eposthus, erhvervsforsendelse, erhvervsservices, erhvervstjeneste, expres, frankere, frankering, frimærke, job, jobs, julemærke, julepost, kurer, kuvert, kvalitet, lagerhotel, mail, mailhouse, markedsføring, nøglecentere, nøglecenter, pakke, porto, post, postbanken, postbud, postdanmark, posten, posthus, postkasse, postkort, postopkrævning, rekommanderet, sende, services, sponsor, tjenester, tqm, trace, track, transport, udenrigs, webservices, webtjenester">
<meta NAME="robots" CONTENT="ALL">
<meta NAME="copyright" CONTENT="http://www.infosiden.dk 1999">
<meta HTTP-EQUIV="Content-language" CONTENT="da">
<meta NAME="rating" CONTENT="General">
<meta NAME="robots" CONTENT="index,follow">
<meta NAME="revisit-after" CONTENT="7 days">
<meta NAME="distribution" CONTENT="global">
<meta NAME="author" CONTENT="http://www.infosiden.dk ">

</head>

<frameset cols="180,*" FRAMEBORDER="0" FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0" BORDER="0" >
    <frame NAME="contents" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" NORESIZE target="Target" scrolling="auto" src="/menu.asp?mm=n&af=n">
<frame SRC="NAVNET_PÅ_DEN_FØRSTE_FIL" NAME="main" MARGINWIDTH="0" NORESIZE MARGINHEIGHT="0" scrolling="auto">
</frameset>
</html>
Nederst ændres NAVNET_PÅ_DEN_FØRSTE_FIL til, ja navnet på den første fil
også åbnes denne side istedet
Avatar billede danskeb Nybegynder
08. januar 2003 - 16:35 #6
Jeps, det virker som en drøm :)
Point til dig.