Avatar billede tcl Nybegynder
24. oktober 2000 - 00:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Shopping Cart - Notes database

Hvem har lavet en shopping cart i Domino ?
Jeg har lavet en selv, men har problemer med at få lavet slette procedurer, cookie-genkendelse af \"kunder\" samt totalvisning (ved anvendelse af R5 Embedded view med Show single category)

Nogen med erfaringer de vil dele ?
Avatar billede jhr Nybegynder
24. oktober 2000 - 12:23 #1
Det kan vel ikke være så svært...
Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med shopping cart, men jeg antager at det er en bestillingsliste, som man løbene opdaterer efterhånden, som man \"hælder\" i indkøbsvognen.

Det kan du gøre på mange måder:

a.) Når kunden begynder indkøb opretter du et dokument i databasen, hvor der bliver hældt oplysninger ind i et felt - indtil du er klar til at effektuere ordren (vha. DECS til SAP/Concorde el. lign.?).

b.) Du opretter et dokument for kunden for hvert produkt der bestilles, listen vises vha. et embedded view. (Det er vist den du har lavet - HUSK at hvis kunden skal kunne slette, skal han have sletteadgang til basen (det går jeg ud fra han har)).

Mvh. JHR
Avatar billede tcl Nybegynder
26. oktober 2000 - 08:34 #2
Jeg er udmærket klar over, hvordan tingene skal foregå, det jeg leder efter er bl.a. en måde at identificere kunden på vha. af cookies, således at kunden ikke skal authenticere sig med Domino serveren, men blot foretage indkøb.

Det er rigtigt at jeg opretter et dokument for hver vare i indkøbsvognen, jeg præsenterer derefter en liste over varer til kunden, men på den liste skal det være muligt at gå ind direkte og ændre varemængde, samt slette den enkelte vare. Disse ændringer skal efterfølgende registreres når brugeren klikker en update knap, eller lignende. Mit problem er, at jeg ikke kan få update knappen til at sende beskeden således at serveren ved hvilke varer skal slettes og hvilke skal opdateres mht. varemængde.
Avatar billede johc Nybegynder
21. november 2000 - 21:35 #3
Dit oprindelige spørgsmål går udelukkende på cookies og det vil jeg prøve at besvare.

1. Opret en cookie med en unique nøgle.
2. Aflæs cookiens key på hver side og brug den som nøgle til din baskets indhold.

ad. 1
Brug et timestamp eller whatever (key=\"abc\"). Cookies sættes evt. med javascript. Eksempel:
<SCRIPT>

var cstr =\"\"

var expires = \"; expires=Friday 04-Jan-2002 00:00:00 GMT\"
  //OK
cstr = \"key=\" + now() //her sætter du en eller anden unique værdi

cstr += expires + \"; path=/\"
document.cookie = cstr
</SCRIPT>
læs mere om cookies på http://www.cookiecentral.com , eller
http://www.quadzilla.com

ad 2.
På hver form i din løsning opretter du et felt som du kalder \"HTTP_COOKIE\" som er \"Computet for Display\" med formlen \"HTTP_COOKIE\" (uden \")

Hele cookien består faktisk af flere værdier, så feltet \"HTTP_COOKIE\" vil have indholdet:
\"key=abcd;email=jesper@jesper.com;bynavn=gladsaxe\"

Du finder naturligvis din nøgle med i et computed for display felt, således:
keyvalue := @Middle(HTTP_COOKIE;\"key=\";\";\")

mybasketcontents := @dblookup(\"\":\"\";\"\":\"\";\"baskets\";keyvalue);

... jeg er ikke sikker på min @dblookupformel.

God fornøjelse

Mvh. Jesper