Avatar billede onfire Nybegynder
02. januar 2003 - 20:52 Der er 13 kommentarer

Afstand mellem ens links

Jeg har nogle links her, men afstanden imellem skal være mere præcist. Hvordan gør jeg det ?

<font face=verdana size=2 ><b><a href="http://">Opret profil</a></b></font><br>
<font face=verdana size=2 ><b><style="line-height:10px;"><a href="http://">Opret profil</a></b></font><br>
<font face=verdana size=2 ><b><a href="http://">Opret profil</a></b></font><br>
<font face=verdana size=2 ><b><a href="http://">Opret profil</a></b></font>
Avatar billede game_tracker Nybegynder
02. januar 2003 - 20:56 #1
<p></p>
Avatar billede game_tracker Nybegynder
02. januar 2003 - 20:59 #2
<font face=verdana size=2 ><b><a href="http://">Opret profil</a></b></font><p>
<font face=verdana size=2 ><b><style="line-height:10px;"><a href="http://">Opret profil</a></b></font><p>
<font face=verdana size=2 ><b><a href="http://">Opret profil</a></b></font><p>
Avatar billede onfire Nybegynder
02. januar 2003 - 20:59 #3
er <p> ik = 2 x <br> ? Det hjælper jo ikke til at gøre dem mere præcis..

Kan man ik gøre det i Style eller noget ?
Avatar billede game_tracker Nybegynder
02. januar 2003 - 21:03 #4
hvad vil du (mindre plads end <br>)???
Avatar billede onfire Nybegynder
02. januar 2003 - 21:07 #5
Ja..mindre plads en <br> Så man selv kan justere på hvor meget plads der skal være imellem linksene
Avatar billede hells Nybegynder
02. januar 2003 - 21:11 #6
css-metode:
<p style="font-family: verdana, sans-serif; font-weight: bold; font-size: 12px; line-height: 20px;">
<a href="">linie</a><br />
</p>

her kan du styre mellemrummet mellem linierne ved at justere på line-height.
Avatar billede hells Nybegynder
02. januar 2003 - 21:12 #7
game tracker > <p> bør bruges til at lave tekstafsnit med. ikke til at lave mellemrum med.
Avatar billede onfire Nybegynder
02. januar 2003 - 21:18 #8
hells >> ok, skal jeg så kun lave det her i css filen.

<p style="font-family: verdana, sans-serif; font-weight: bold; font-size: 12px; line-height: 20px;">
Avatar billede callesen Praktikant
02. januar 2003 - 21:19 #9
I stedet for en <br> kan du sætte en tom <div> som du angiver højden på. Dette kan kombineres med line-height:
linje1<div STYLE="height:1em;"></div>
linje2<div STYLE="height:2em;"></div>
linje3<div STYLE="height:-10px;"></div>
linje4<div STYLE="height:10px;"></div>
linje5<div STYLE="height:19px;"></div>
linje6<div STYLE="height:1cm;"></div>
<div STYLE="line-height:0px;display:inline;">linje7<div STYLE="height:-10cm;"></div></div>
linje8
Avatar billede hells Nybegynder
02. januar 2003 - 21:24 #10
det ville nok være en ide at give det en klasse, sådan her:
<p class="minclass">
<a href="">linie</a><br />
</p>

så kan du i dit stylesheet skrive:
.minklasse {
font-family: verdana, sans-serif;
font-weight: bold;
font-size: 12px;
line-height: 20px;
}
Avatar billede olebole Juniormester
05. januar 2003 - 05:59 #11
<ole>

callesen >> Tomme elementer bør undgåes af flere grunde. Nogle browsere kløjs i dem - og kommer der ved en fejltagelse et enkelt mellemrum ind i containeren, duer tippet ikke.
En bedre løsning kunne være:

<style type="text/css">
.spacer {
  font-size: 1px;
}
</style>

linie1<div class="spacer" style="height:5px;">&nbsp;</div>linie2

Forskellen er blot, at jeg her sætter en klasse på mine divs. Denne klasse sætter font-størrelsen til én pixel, hvorfor indhold i div'et ikke generer  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede callesen Praktikant
05. januar 2003 - 11:36 #12
<ole>>> Det er rart du kigger ind med 'mellemrum'.</skole>
Avatar billede olebole Juniormester
05. januar 2003 - 18:26 #13
*LoooL* ... Thnx ...  ;o)