Avatar billede digital Nybegynder
23. oktober 2000 - 21:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kombinering af to DOM-objekter

Hvordan kombinerer man 2 DOM-objekter ?
Jeg skal ha\' kombineret et domobjekt indeholdende kundedata og en Dom-objekt der indeholder CDdata.
Det skal gøres sådan at jeg kan samle det i et !! f.eks.  dom-obj.Bestilling så jeg kan udskrive indeholdet at bestillingen med et stylesheet(XSL)......hjælp !
Avatar billede swjensen Nybegynder
24. oktober 2000 - 06:34 #1
Skal sammensmeltningen ske ud fra bestemte kriterier, eller skal de to DOM-objekter bare merges sammen til et?
Avatar billede digital Nybegynder
24. oktober 2000 - 07:54 #2
TIL SWJENSEN...de skal bare merges sammen til ét ! tak
Avatar billede janegil Nybegynder
24. oktober 2000 - 14:04 #3
Så hvis vi et øyeblikk ser på objektene som tekststrenger, så starter du med strengene
<kunde>...</kunde>
og
<CD>...</CD>
og vil gjerne ende opp med
<total>
  <kunde>...</kunde>
  <CD>...</CD>
</total>
? Altså bortsett fra at du vil gjøre det med objekter og ikke med strenger?

Skulle tro det er noe med å opprette et nytt objekt, deretter tilføye de to gamle objektene som noder under det nye?

Avatar billede swjensen Nybegynder
24. oktober 2000 - 20:48 #4
I forlængelse af janegils antagelser, et asp-script:

<%

set xmlcd = CreateObject(\"Microsoft.XMLDOM\")
set xmlkunde = CreateObject(\"Microsoft.XMLDOM\")
set xmlbestilling = CreateObject(\"Microsoft.XMLDOM\")

xmlcd.async = false
xmlkunde.async = false
xmlcd.load Server.MapPath(\"cd.xml\")
xmlkunde.load Server.MapPath(\"kunde.xml\")

set root = xmlbestilling.createElement(\"bestilling\")
xmlbestilling.appendChild root

Set pi = xmlbestilling.createProcessingInstruction(\"xml\", \"version=\"\"1.0\"\"\")
xmlbestilling.insertBefore pi, xmlbestilling.childNodes.item(0)

Set pi = xmlbestilling.createProcessingInstruction(\"xml:stylesheet\", \"type=\"\"text/xsl\"\" href=\"\"merge.xsl\"\"\")
xmlbestilling.insertBefore pi, xmlbestilling.childNodes.item(1)

root.appendChild(xmlcd.documentElement)
root.appendChild(xmlkunde.documentElement)

xmlbestilling.save Server.MapPath(\"bestilling.xml\")

%>