Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
02. januar 2003 - 14:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

SQL virker i Access, men ikke via ASP: 200 Points!

SELECT * FROM SOFTWARE WHERE ((Tekst Like '*fed*')) ORDER BY Dato Desc

SELECT * FROM SOFTWARE WHERE ((Navn Like '*medal*')) ORDER BY Dato Desc;

SELECT * FROM SOFTWARE WHERE ((BrugerIdFK=2) AND (Navn Like '*medal*') AND (Type Like 'spil') AND (Tekst Like '*glæd*')) ORDER BY Dato Desc;

Tekst og Navn er tekstfelter og jeg sætter derfor '' omkring, når jeg danner sql-sætning. For at øge chancen for et hit, sættes der også * omkring søgeordet.BrugerIdFk er talfelt, langt heltal.

Den finder bare ingen records. Cut/paste over i Access XP virker fint og fint præcis de poster jeg ved skulle findes.
Hvad pokker gør jeg fejl? Kildekoden kan sendes, hvis der er behov
Avatar billede niceday Nybegynder
02. januar 2003 - 14:24 #1
prøv at erstatte * med %
Avatar billede niceday Nybegynder
02. januar 2003 - 14:26 #2
og muligvis kan ; i slutningen også give fejl - syntaxen mellem Access og Asp er ikke helt præcist den samme :-)

Får du en bestemt fejl (500) eller?
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
02. januar 2003 - 14:35 #3
Jeg fik ingen fejl overhovedet!
Det var faktisk det mest irriterende LOL
Men du har reddet min dag. Ved godt det måske var overkill med point, men det skulle bare løses NU!

% og *. Hvordan skulle man også vide det :O)
Avatar billede henrikbr Nybegynder
02. januar 2003 - 14:36 #4
niceday: * er okay i Jet-sammenhæng. Hvis det var MS-SQL Server er det % man bruger til LIKE.

gertged:
Kan du ikke poste et komplet .asp eksempel. Det ser ikke ud som om der er fejl i din SQL.
Avatar billede a1a1 Novice
02. januar 2003 - 14:41 #5
% er det rigtige i SQL (sproget sql), i access har de opfundet en * til det samme men du kan også bruge % i access...:)
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
02. januar 2003 - 14:48 #6
Henrikbr:
Jeg bruger Jet driver og har altid kun leget med GUI i Access, så derfor vidste jeg ikke lige det. Du kan godt se filen, hvis du smider en email. Er ikke meget for et prale med mit køkkenkodning ;O)
Avatar billede henrikbr Nybegynder
02. januar 2003 - 15:07 #7
Herligt... Så lærte jeg også noget idag. :-)
Avatar billede henrikbr Nybegynder
02. januar 2003 - 15:12 #8
gertged: Har du fået løst problemet? Hvis ikke så kigger jeg gerne på din kode (også selv om den ikke er køn. Du kan jo smide mig en mail hvis du vil :)
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
02. januar 2003 - 15:18 #9
HenrikBr:
Min kommentar tidligere i tråden:
"Jeg fik ingen fejl overhovedet!
Det var faktisk det mest irriterende LOL
Men du har reddet min dag. Ved godt det måske var overkill med point, men det skulle bare løses NU!

% og *. Hvordan skulle man også vide det :O)"

så jeg fik løst det 100%....
Avatar billede henrikbr Nybegynder
02. januar 2003 - 20:42 #10
gertged:
Godt det lykkedes...
En måde at løse problemerne på er f.eks. at bruge CodeCharge (http://codecharge.com) lige som Access til at verificere sin sql-syntax og andte webrelaterede sager med.
Avatar billede grace45 Nybegynder
25. oktober 2010 - 15:02 #11
Hej mit navn er nåde er fra Liberia land rart at møde dig min kære jeg vil elske at vide mere om dig min e-mail er (graced_11dabah@yahoo.com)