Avatar billede bobcats Nybegynder
02. januar 2003 - 12:39 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

MiniChat3.182 (Admin)

Hej Eksperter..

Jeg har MiniChat3.182, fra www.chattown.dk/rachid/minichat/?side=minichat3_download..

Mit spørgsmål er om det kan lade sig gøre at når dem med status(3) skriver på chatten at der så kommer et @ foran deres navn?

Og så vil jeg også gerne høre om nogen har et Venne system liggende man kan bruge på chatten så man kan skrive ex. /venner så kommer der en liste med de venner man har som er online ??
Avatar billede argantork Nybegynder
02. januar 2003 - 13:21 #1
Det nemmest at lave det i funktioner, hvor du blot skal rette de 2 funktioner "WriteEmoteToChat" og "WriteToRemote" ... ellers kan du i top.php gå ned til løkken der løber igennem alle beskeder og rette i linierne eg:

print "<div class='normal'><b><font color=".$row_chat[name_color].">if ($brugerinfo[status] == 3){.'@'.}$row_chat[fra]:</font></b> <font color=".$row_chat[text_color].">$row_chat[msg]</font></div>\n";

etc :)
Avatar billede bobcats Nybegynder
02. januar 2003 - 13:48 #2
Hvordan skal jeg så sætte det der ind ?
Avatar billede bobcats Nybegynder
02. januar 2003 - 14:07 #3
argantork... Hvis du kan svare mig på hvor det skal ligge så  får du dine point... Ellers andre der kan hjælpe mig ?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. januar 2003 - 14:18 #4
top.php linie 215
Avatar billede bobcats Nybegynder
02. januar 2003 - 14:44 #5
På chatten kommer der bare til at stå :

if (3 == 3){.'@'.}Freak: asd
Freak: asd

Hvad er der galt ?

-- Casper
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. januar 2003 - 15:01 #6
har ikke lige giddet hente den ned og teste det.. men prøv med en

print "<div class='normal'><b><font
color=".$row_chat[name_color].">"; if ($brugerinfo[status] == 3) { print "@"; } print "$row_chat[fra]:</font></b> <font color=".$row_chat[text_color].">$row_chat[msg]</font></div>\n";

i stedet..
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. januar 2003 - 15:15 #7
ligger lige et svar, i det tilfælde at det skulle virke..
Avatar billede bobcats Nybegynder
02. januar 2003 - 15:16 #8
Lig da lige et svar :) Kan du gøre sådan at en med Status3's Text farve bliver rød også ?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. januar 2003 - 15:21 #9
har heller ikke lige testet denne.. men tror den er der :)

print "<div class='normal'><b><font color=""; if ($brugerinfo[status] == 3) { print "#ff0000"; } else { print ".$row_chat[name_color]."; } print "">"; if ($brugerinfo[status] == 3) { print "@"; } print "$row_chat[fra]:</font></b> <font color=".$row_chat[text_color].">$row_chat[msg]</font></div>\n";

og så skal koden selvfølgelig stå på en line.. og ikke lige som den kommer til at stå her.. Det er vist eksperten der selv sætter linier ind..
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. januar 2003 - 15:23 #10
eller den kan faktisk godt dele der hvor den deler nu.. Altså efter }'erne.. Man lav den bare på en linie.. Så er du sikker på at det ikke er derfor den ikke virker, hvis der er noget galt ;)
Avatar billede bobcats Nybegynder
02. januar 2003 - 15:33 #11
Det sidste du skrev virker ikke, fejlen sker vist ved at der ikke står noget i font color. Men det andet virker fint og det var lige hvad jeg manglede...

Her har du dine point..

Men hvis jeg ikke forstyrer dig for meget.. Ved du så hvordan man hved at trykke på pil(op) og pil(ned) kan rode det man har skrevet igennem ?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. januar 2003 - 15:39 #12
Du kan prøve med:

print "<div class='normal'><b><font color=""; if ($brugerinfo[status] == 3) { print "#ff0000"; } else { echo "$row_chat[name_color]"; } print "">"; if ($brugerinfo[status] == 3) { print "@"; } print "$row_chat[fra]:</font></b> <font color=".$row_chat[text_color].">$row_chat[msg]</font></div>\n";

hvad står der i variablen $row_chat[name_color] ??

Det andet kan jeg ikke lige svare på.. Aner ikke hvordan chatten ser ud.. Men det er vel bare at fjerne det script der gør at du ikke kan scrolle.. Hvis du ikke selv kan finde det, må du lige give et link.. Så kan jeg da se om jeg kan finde det :)
Avatar billede bobcats Nybegynder
02. januar 2003 - 15:52 #13
Et link til hvad ?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. januar 2003 - 15:53 #14
ja.. din chat.. altså til den side, hvor du ikke kan scrolle..
Avatar billede bobcats Nybegynder
02. januar 2003 - 15:56 #15
freak.users.whitehat.dk