Avatar billede niceday Nybegynder
02. januar 2003 - 06:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Response.Redirect - til nyt vindue

Nedenstående kode undersøger om brugeren er logget ind, såfremt han er, åbner siden velkommen.asp - men jeg vil have siden åbnet i et nyt browservindue, som ikke sker i dette tilfælde. Hvad skal koden ændres til?

If session ("user") <> "" Then
Response.Redirect "velkommen.asp"
Else
Response.Write "Du skal først logge ind!"
End If
Avatar billede 3string Nybegynder
02. januar 2003 - 07:45 #1
Prøv det her:

If session ("user") <> "" Then
Response.Redirect "<script language=""JavaScript"">" & vbcrlf & "window.open('velkommen.asp','login',''); & vbcrlf & "</script>"
Else
Response.Write "Du skal først logge ind!"
End If

..er dog ikke efterprøvet  ;)
Avatar billede niceday Nybegynder
02. januar 2003 - 07:56 #2
Jeg bliver jo nød til at ændre " til ', men i begge tilfælde melder den fejl og åbner heller ikke et nyt vindue :-(
Avatar billede eagleeye Praktikant
02. januar 2003 - 08:20 #3
Det kan man ikke med Response.Redirect den vil åben filen i samme vindue som den blev kaldt i da det det er serverside script.

Så du skal prøve at spørge om det i Javascript kategorien.
Avatar billede niceday Nybegynder
02. januar 2003 - 08:24 #4
Tak, smid et svar, hvis du vil have points alligevel. At det ikke kan lade sig gøre med response.redirect er jo et korrekt svar :-)
Avatar billede 3string Nybegynder
02. januar 2003 - 09:04 #5
Response.Redirect "<script language=""JavaScript"">" & vbcrlf & "window.open

Skulle være:

Response.response "<script language=""JavaScript"">" & vbcrlf & "window.open

sorry
Avatar billede niceday Nybegynder
02. januar 2003 - 09:14 #6
Response.response kan da ikke lade sig gøre :-)
Avatar billede 3string Nybegynder
02. januar 2003 - 09:24 #7
nu går jeg i seng ;)
Avatar billede niceday Nybegynder
02. januar 2003 - 09:24 #8
lukker :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
02. januar 2003 - 13:55 #9
hehe... Response.Response = Response.Write