Avatar billede nomad Nybegynder
02. januar 2003 - 02:03 Der er 8 kommentarer

Undefined Variable men den er defined!!!

Jeg er ganske vist lidt n00b til php og er godt i gang med Wrox's Beginning php! Jeg kører en Apache/2.0.43 (Win32) webserver. Mit problem er følgende...

Først Formens kode:

<form method="post" action="adressmaker_file.php">
Intastfilnavn (*.php)!
<input name="name" type="text" size="15">
<input type="submit" value="Submit!">
</form>

og her kommer php koden fra adressmaker_file.php:

<?php
$filename = "$_POST['name']";
echo "http://".$_SERVER["SERVER_ADDR"]."/"."$filename";
?>

Det skulle også være fint nok men mit problem er at jeg får dette output Notice: Undefined index: 'name' in D:\webroot\adressmaker_file.php on line 26
http://131.164.130.81/

line 26 = $filename = "$_POST['name']";

HJÆÆLP!?!
Avatar billede nomad Nybegynder
02. januar 2003 - 02:15 #1
Det sjove er at jeg har lavet et andet sjovt lille script der virker 100% @ http://131.164.130.81/fireworks.php det er lidt mystisk eller også har jeg lavet en eller anden dum fejl!
Avatar billede angelod Novice
02. januar 2003 - 02:17 #2
Jeg er ikke helt sikker, men fejlen kan sagtens være at du bruger "" udenom $_POST['name']. Prøv at ændre linien til en af følgende:

$filename = $_POST['name'];
eller
$filename = "{$_POST['name']}";
Avatar billede nomad Nybegynder
02. januar 2003 - 02:22 #3
kan jeg få et svar så du kan få nogle point
Avatar billede nomad Nybegynder
02. januar 2003 - 02:23 #4
det virkede se evt. http://131.164.130.81/index.php
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. januar 2003 - 09:56 #5
$filename = $_POST['name'];

-er den rigtige syntaks...
Avatar billede nomad Nybegynder
02. januar 2003 - 13:21 #6
hvadså hvis man hellere vil hente indholdet fra en query string altså <form method=get.....
er det så:

<?php
$filename = "$_GET['name']";
echo "http://".$_SERVER["SERVER_ADDR"]."/"."$filename";
?>

og burder det ikke være mugligt at hente den blot hved at skrive:

<?php
echo $name;
?>
????
Avatar billede angelod Novice
02. januar 2003 - 19:11 #7
Sorry.. Har været ude hele dagen. :)

Nej, det kræver at register_globals er slået til, og så vidt jeg husker, er den ikke aktiveret på din maskine.. Det er også langt bedre at bruge superglobals ($_*), da der er noget højere sikkerhed.
Avatar billede tipsen Nybegynder
03. januar 2003 - 10:17 #8
$filename = $_GET['name']; er det rigtige - med mindre du skal have alm tekst med kan du godt skrotte dine dobbelte anførselstegn - det behøver du ikke uden om variable og konstanter.