Avatar billede mr.j Nybegynder
30. december 2002 - 23:06 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

afkrydsningsfelt starter anden formular.

Hej, allesammen, det går frem ad, men jeg er stadig ikke så erfaren.

Jeg har lavet et afkrydsningsfelt som når det bliver aktiveret åbner en anden formular. Hvordan får jeg mit kundeid i formularen med afkrydsningsfeltet til at stemme overens med kundeid'et i den nu åbnede formular. Har prøvet en masse med at sætte fælter = hinanden, lykkedes ikke.

Hvordan i alverden får jeg knækket den nød??
og nej det fungere ikke med en nøddeknækker, til dem af jer som synes at i er sjove, hehe..

Mvh J.
Avatar billede mugs Novice
30. december 2002 - 23:11 #1
Du kan bl.a. bruge denne kode:

DoCmd.OpenForm "Form2"
Forms!Form2!Kundeid.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!Kundeid

Det betyder dog, at feltet "Kundeid" skal være i begge formularer.
Avatar billede jkrons Professor
30. december 2002 - 23:12 #2
Jeg kunne ikke drømme om at foreslå en nøddeknækker. Mit forslag er som altid - lad være med at bruge magt - tag en større hammer.

Du kan løse det på flere måder. Nemmest er nok at basere din nye formular på en forespørgsel, og så sætte et kriterie på KuundeId
forms!førstefomular!kundeid. Så vil den tage indholdet af dette fewlt og vise, når du åbner den nye formular.
Avatar billede mugs Novice
30. december 2002 - 23:15 #3
Hej jkrons.
Hvis du vil sætte kriteriet i forespørgslen skal det vel være:

=[Forms]![førsteformular]![kundeid]
Avatar billede jkrons Professor
30. december 2002 - 23:16 #4
mugs- Jeps, men Access er jo så venlig selv at sætte [ ] omkring.
Avatar billede mugs Novice
30. december 2002 - 23:18 #5
Den er sgu klog den der Access :o)
Avatar billede jkrons Professor
30. december 2002 - 23:19 #6
Jada!!! :-)
Avatar billede mr.j Nybegynder
30. december 2002 - 23:28 #7
:-) er lige ved at prøve det af!
Med hensyn til den hammer der, hvor stor skal den så være?? :-)
Avatar billede jkrons Professor
30. december 2002 - 23:29 #8
Stor :-)
Avatar billede mr.j Nybegynder
30. december 2002 - 23:35 #9
Der kommer en fejl meddelse! run time error 2137 "du kan ikke bruge søg eller erstat nu". kommandoen er sat ind i før opdatere er det det forkert?
Prøver det med den store hammer!!!! ja han siger det gør ondt!

Mvh j
Avatar billede jkrons Professor
30. december 2002 - 23:38 #10
mugs! Efter at have set lidt mere på din kode, er problemewt så ikke at den leder efter det kundeid, der står i form2, men der står jo ikke noget. Det er det, fra form1, den skal bruge.
Avatar billede jkrons Professor
30. december 2002 - 23:38 #11
mr.j-> Har du prøvet med forespørgslen?
Avatar billede mugs Novice
30. december 2002 - 23:53 #12
Når der ikke står noget i form2 Kundeid, fungerer det ikke. Jeg kan ikke se af spørgsmålet, at der er tale om en ny record. Min kode virker udelukkende som en søgefunktion, der finder en eksisterende record, ghvis kundeid matcher med form1.

Når så koden er sat ind i før opdatering er tabellen jo slet ikke opdateret endnu. I giver fald skal koden indsættes i after update.
Avatar billede mr.j Nybegynder
30. december 2002 - 23:55 #13
Har ikke helt forstået det med forspørgelsen.
Er igang med at afprøve det!
Men den slår jo kunde id'et op i tabelen og ikke i formularen!
Jeg forstår det ikke men jeg er jo også nybegynder:-)
Avatar billede jkrons Professor
30. december 2002 - 23:57 #14
Ja, den slår kundeid'et op i tabellen men på baggrund af det kundeid, der står i formularen.
Avatar billede mugs Novice
31. december 2002 - 00:04 #15
mr.j > kan sende dig et eksempel i Acces97. Blot læg din e-mail. Men det skal være nu, da jeg er på vej i køjen, ellers får du den først i morgen aften.
Avatar billede mr.j Nybegynder
31. december 2002 - 00:05 #16
jkrons-> Når jeg sætter forpørgelsen ind i formular2 forsvinder alle felter!!
Kan det passe??
Avatar billede mr.j Nybegynder
31. december 2002 - 00:05 #17
okay!! jsbn@jacksmedbrixnielsen.dk
Avatar billede jkrons Professor
31. december 2002 - 00:07 #18
Næh, det skulle de helst ikke. Tværtimod skulle de gerne vise de informationer, der gælder for det kundeID, du har i form1.
Avatar billede mugs Novice
31. december 2002 - 00:09 #19
Eksempel sendt. Har du nogle kommentarer vil jeg besvare dem ONS.

God nat De Herrer.
Avatar billede mr.j Nybegynder
31. december 2002 - 00:34 #20
Går også i seng nu! tror jeg er mere klarsynet i morgen! Tak for hjælpen intil videre! Der kommer sikkert lidt flere spørgsmål i morgen!

Mvh mr.j
Avatar billede henrik13 Nybegynder
31. december 2002 - 10:48 #21
Mugs
Det Eksempel vil jeg gerne se.
oz1bua@wanadoo.dk
Henrik
Avatar billede mr.j Nybegynder
31. december 2002 - 11:26 #22
jkrons-> Jeg kan ikke få den forspørgsel til at virke! når man bare køre forspørgslen beder den om en parameter værdi!
Avatar billede jkrons Professor
31. december 2002 - 13:01 #23
Det tyder på at du enten har sat forespørgslen et forkert sted, eller har lavet en skrivefejl.

Har du mulighed for at sende databasen. Du kan sende den til jkr@lyngby.nu
Avatar billede mr.j Nybegynder
31. december 2002 - 14:05 #24
Nej jeg kan ikke mulighed for at sende den til dig!
Det kriterie du sætter op kan jeg ikke forstå! Du skriver "=[Forms]![førsteformular]![kundeid]". Øh når jeg skriver det ind fjerner den =. og så står der jo bare en sætning som ikke har nogen kommando. Men sådan gør man i kriterier eller hva??
Formular 2 er basseret helt på en forespørgelse. Hvor alle felterne fra tabellen er sat ind. Har fået den til at holde op med parameter værdi og der kommer ikke andre fejlmeddelser. [kund id] feltet er i begge formularer og referer til deres respektive tabeller og der er oprettet relationer imellem dem. Men den skriver stadig ikke noget kunde id i feltet i formular 2..

Og nej, hehe, godt nok er jeg en smule påvirket af en 12års whisky, men det er ikke stavet forkert...

mvh mr.j
Avatar billede terry Ekspert
31. december 2002 - 14:17 #25
try doing this with a button instead of your check box. Use the button wizard for this and choose to open another form. At some stage you should be asked if you want to open at a specific record, and here you should be able to choose which field to use. Hope that makes sence.
Avatar billede jkrons Professor
31. december 2002 - 15:08 #26
Jeg har sendt et eksempel til din email. Er der noget du er i tvivl om, kan du bare spørge.
Avatar billede mr.j Nybegynder
31. december 2002 - 18:16 #27
For hunde da....

Det kan da vel ikke være så svært for acces at læse et tal i et felt i en åben formular og lægge det over i en anden åben formular. kæft hvor er det dårligt. undskyld. men nu har jeg brugt 1.5 dag på at finde ud af det her, og jeg er efterhånde bare en smule træt.

jkrons, hej jeg har kigget på dit eksempel og det gør altså ikke helt det som jeg skal bruge. Den læser jo ikke id-nr fra formularen, den slår det jo op i en tabel. Hvis man skriver 50 under forfatter og så går ind i formular to og skriver et navn giver den forfatteren et andet idnr. Og hvis man ikke skriver noget står man der med bar røv. Undskyld mit udtryk....

Mvh J
Avatar billede henrik13 Nybegynder
31. december 2002 - 21:08 #28
Mugs
Tak for tilsendte
Henrik
Avatar billede jkrons Professor
01. januar 2003 - 02:21 #29
Jwg tror at jeg har misforstået dit oprindelige spørgsmål. Jeg opfattede det som at du vise en post i den nye formular med samme kundeid, som i den oprindelige.

Måske har jeg stadig misforstået, men hvis du bare ønsker at overføre kundeid'et fra feltet i den ene formular til det samme felt i den anden, kan du løse problemet som følger:

I KundeID feltet i formular2 skal du skrive følgende i Kontrolelementkilde:

=[Forms]![formular1]![KundeId]

Men det overfører altså bare KundeID, det finder ingen information frem. Hvis det ikke er godt nok, skal du måske prøve at forklare præcis, hvad det er, du ønsker at opnå.
Avatar billede mr.j Nybegynder
01. januar 2003 - 02:31 #30
godt nytår!!!!
Avatar billede mr.j Nybegynder
01. januar 2003 - 02:40 #31
Jamen palle gris...

Sidst sagde du at det skulle staa i kriterie, hvilket er lidt noget andet end at saette det i kontrolelementkilde... Men nu vil jeg proeve om det virker..
Men jeg troede at kontrolelementkilde referede til det felt i tabellen som det skulle skrives i...

lorte pc nu kan den pludselig ikke skrive ae oe og aa, hvis du forst[r..

Mvh J
Avatar billede mugs Novice
01. januar 2003 - 06:22 #32
Jeg har forstået spørgsmålet på samme måde som jkrons. Måske kan mr.j prøve at omformulere spørgsmålet. Umiddelbart ser det simpelt ud.
Avatar billede terry Ekspert
01. januar 2003 - 11:58 #33
Godt Nytår til alle :o)

mr.j>have you tried the answer I gave last year :o) (31/12-2002 14:17:01)?
I think we are all having problems with understanding EXACTLY what it is your trying to do. Can you give some more in formation please?
Avatar billede mugs Novice
01. januar 2003 - 12:06 #34
Hi Terry.
I have sent a solution with a button, but it was rejected. I will not try further solutions, before I get more informations.

And a happy New Year to You too.
Avatar billede mr.j Nybegynder
01. januar 2003 - 13:03 #35
Tag det helt roligt drenge/piger, i har fostået spørgsmålet rigtigt. De forslag i gir vil bare ikke rigtig fungere på grund af den noget specielle opbygning af min database, jeg tror det hænger noget sammen med mine lidt vilde relationer.. Men nu har jeg brugt hele natten på det...

og nu virker det... Det fungere godt nok lidt kontant uden om relationerne men det virker..

Mugs: til din kode skriver den at det er et forkert tidspunkt at søge på, uandset hvos jeg sætter den..

Jkrons: Din med kriterie i en forespørgelse, skete der ikke noget ved.

Terry: Selv den knap som acces lavede virkede ikke, den gav ingen fejlmeddelser, men den gjorde heller ikke en ski ved kundeid'et, hvorfor ved jeg ikke, det undre mig, men sådan skal det nok være.

Tak for jeres hjælpen.. Har taget lidt fra alle tre id'er og lagt en ekstra kommando, om at lave en ny post når den starter formular2, ind under "formular aktiv".

Mvh J.
Avatar billede jkrons Professor
01. januar 2003 - 13:56 #36
Det vigtigste er jo at du får løst din opgave! Tak for point!