Avatar billede regurger Nybegynder
23. oktober 2000 - 16:55 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Forms og æ, ø, å

Jeg har et problem med en Form jeg submitter fra en html-side. Hvis der indskrives æ, ø eller ø (eller ü o.l. for den sags skyld) i formen (normale INPUT-felter) bliver teksten vist mærkeligt på ASP-siden. F.eks bliver strengen \"æ, ø, å\" vist som \"æ, ø, Ã¥\".

Dette sker uanset om jeg bruger post eller get. Med get kan de mærkelige tegn ses i URL\'en så det er ikke ASPen der fortolker tegnene forkert.

Nogen ideer til hvad jeg gør galt?
Avatar billede stigc Nybegynder
23. oktober 2000 - 17:05 #1
Avatar billede phylox2 Nybegynder
23. oktober 2000 - 17:22 #2
Ja, eller bare bruge Server.HTMLEncode(Tegn)

Avatar billede sone Nybegynder
24. oktober 2000 - 07:49 #3
...det hjælper jo ikke noget hvis tegnene er forkerte første gang han bruger request !

regurger >> Det lyder MEGET mærkeligt - har du oplevet det før / har det virket før ?
Avatar billede regurger Nybegynder
24. oktober 2000 - 11:19 #4
Det er lidt en mærkelig situation:
Jeg genererer dynamisk en HTML-side med en Form. Genereringen sker gemmen Windows Script Host og ActiveX-objektet InternetExplorer. Selve HTML\'en bliver pæn og lækker og uden fejl... der er ikke ret meget så det er hurtigt at overskue og checke. Når HTML\'en er genereret skriver jeg den på about::blank og clicker submit. Formen sendes så fint til serveren der modtager data\'ene.

Hvis jeg indskriver NØJAGTIG DEN SAMME HTML
Avatar billede regurger Nybegynder
24. oktober 2000 - 11:21 #5
... oops (RETURN og ikke SHIFT). Crap. Her er resten af kommentaren:

Hvis jeg indskriver NØJAGTIG DEN SAMME HTML i et \"rigtigt\" HTML-dokument og gemmer det på serveren får jeg ingen datatype-fejl når formen submittes. Er der forskel på om en form submittes fra et lokalt liggende html-dokument eller fra en html-side placeret på serveren?

Ellers kan jeg ikke finde fejlen...