Avatar billede mooncrasher Nybegynder
23. oktober 2000 - 16:38 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ur

Jeg har et ur med dato og tid på min hjemmeside, men den gider bliver hele tiden i centrum.
Hvor skal jeg sætte <align=\"left/right\"> inde i denne kode:
<table width=\"219\" cellpadding=\"3\" cellspacing=\"0\" border=\"0\">
<tr valign=\"top\">

<td width=\"213\"><p align=\"left\"><script LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!-- start
Stamp = new Date();
document.write(\'<font size=\"3\"><B>Dato: \' + (Stamp.getDate() + 0) +\"/\"+(Stamp.getMonth()+ 1) +\"/\"+Stamp.getYear() + \'</B></font><BR>\');

var Hours;
var Mins;
var Time;
Hours = Stamp.getHours();
if (Hours >= 24) {
Time = \"\";
}
else {
Time = \"\";
}
if (Hours > 24) {
Hours -= 24;
}
if (Hours == 0) {
Hours = 24;
}
Mins = Stamp.getMinutes();
if (Mins < 10) {
Mins = \"0\" + Mins;
}
document.write(\'<font size=\"3\"><B>Kl. \' + Hours + \":\" + Mins + Time + \'</B></font>\');
// End -->
</script> <br>
<br>
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede retep Nybegynder
23. oktober 2000 - 16:51 #1
Så er det alignet = right:

<td width=\"213\"><p align=\"left\"><script LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!-- start
Stamp = new Date();
document.write(\'<Div align=\"Right\">  <font size=\"3\"><B>Dato: \' + (Stamp.getDate() + 0) +\"/\"+(Stamp.getMonth()+ 1) +\"/\"+Stamp.getYear() + \'</B></font> </Div><BR>\');

var Hours;
var Mins;
var Time;
Hours = Stamp.getHours();
if (Hours >= 24) {
Time = \"\";
}
else {
Time = \"\";
}
if (Hours > 24) {
Hours -= 24;
}
if (Hours == 0) {
Hours = 24;
}
Mins = Stamp.getMinutes();
if (Mins < 10) {
Mins = \"0\" + Mins;
}
document.write(\'<Div align=\"Right\"> <font size=\"3\"><B>Kl. \' + Hours + \":\" + Mins + Time + \'</B></font></div>\');
// End -->
</script> <br>
<br>
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede retep Nybegynder
23. oktober 2000 - 16:53 #2
Jeg har sat to div-tags med align=\"right\" ind der hvor der skrives til skærmen, dvs i de to document.write\'s

Du kan hurtigt teste koden, ved at copy-paste det ind i HTML feltet på adressen http://www.aude.dk/tuto/

Mvh
Retep
Avatar billede webworld Nybegynder
23. oktober 2000 - 17:59 #3
Kopier denne kode, så skulle den sidde i højre side. (Sæt den lige nedenunder <body bgcolor=\"xxxxxx\"> for at have den øverst på siden.

<table width=\"219\" cellpadding=\"3\" cellspacing=\"0\" border=\"0\" align=\"right\">
<tr valign=\"top\">

<td width=\"213\"><p align=\"left\"><script LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!-- start
Stamp = new Date();
document.write(\'<font size=\"3\"><B>Dato: \' + (Stamp.getDate() + 0) +\"/\"+(Stamp.getMonth()+ 1) +\"/\"+Stamp.getYear() + \'</B></font><BR>\');

var Hours;
var Mins;
var Time;
Hours = Stamp.getHours();
if (Hours >= 24) {
Time = \"\";
}
else {
Time = \"\";
}
if (Hours > 24) {
Hours -= 24;
}
if (Hours == 0) {
Hours = 24;
}
Mins = Stamp.getMinutes();
if (Mins < 10) {
Mins = \"0\" + Mins;
}
document.write(\'<font size=\"3\"><B>Kl. \' + Hours + \":\" + Mins + Time + \'</B></font>\');
// End -->
</script> <br>
<br>
</td>
</tr>
</table>

Sig til, hvis det ikke virker...
Avatar billede webworld Nybegynder
23. oktober 2000 - 18:01 #4
Ups... Et par småfejl jeg ikke så...

Denne skulle virke:

<table width=\"219\" cellpadding=\"3\" cellspacing=\"0\" border=\"0\" align=\"right\">
<tr valign=\"top\">

<td width=\"213\"><p align=\"right\"><script LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!-- start
Stamp = new Date();
document.write(\'<font size=\"3\"><B>Dato: \' + (Stamp.getDate() + 0) +\"/\"+(Stamp.getMonth()+ 1) +\"/\"+Stamp.getYear() + \'</B></font><BR>\');

var Hours;
var Mins;
var Time;
Hours = Stamp.getHours();
if (Hours >= 24) {
Time = \"\";
}
else {
Time = \"\";
}
if (Hours > 24) {
Hours -= 24;
}
if (Hours == 0) {
Hours = 24;
}
Mins = Stamp.getMinutes();
if (Mins < 10) {
Mins = \"0\" + Mins;
}
document.write(\'<font size=\"3\"><B>Kl. \' + Hours + \":\" + Mins + Time + \'</B></font>\');
// End -->
</script> <br>
<br>
</td>
</tr>
</table>

Sig stadig til, hvis det ikke virker...
Avatar billede podata Nybegynder
23. oktober 2000 - 18:26 #5
Du kan gøre der hele lidt mere simpelt/overskueligt ved at flytte selve scriptet op <head> og dine <font> tag om hele document.write scriptet, og fjern så <p> tag\'et og sæt align=\"center/right\" ind i <td> tag\'et.

<head>
<script LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!-- start
Stamp = new Date();

var Hours;
var Mins;
var Time;
Hours = Stamp.getHours();
if (Hours >= 24) {
Time = \"\";
}
else {
Time = \"\";
}
if (Hours > 24) {
Hours -= 24;
}
if (Hours == 0) {
Hours = 24;
}
Mins = Stamp.getMinutes();
if (Mins < 10) {
Mins = \"0\" + Mins;

// End -->
</script>
</head>

<body>

<table width=\"219\" cellpadding=\"3\" cellspacing=\"0\" border=\"2\" align=\"right\">
<tr valign=\"top\">
<td width=\"213\" align=\"right\">
<font size=\"3\"><B>
<script LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!-- start
document.write(\'Dato: \' + (Stamp.getDate() + 0) +\"/\"+(Stamp.getMonth()+ 1) +\"/\"+Stamp.getYear() + \'<BR>\');

document.write(\'Kl. \' + Hours + \":\" + Mins + Time);
// End -->
</script>
</B></font>
<br> <br> <br>
</td>
</tr>
</table>

</body>