Avatar billede 1986 Nybegynder
30. december 2002 - 16:20 Der er 14 kommentarer

netværk via modem (windows98)

jeg sidder hjemme og skal logge ind på en af firmaets computere men jeg ved ik helt hvordan.....tak på forhånd
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 16:40 #1
med den formulering må svaret vel...skriv brugernavn og adgangskode ;-)
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 16:41 #2
du må fortælle lidt om firmaets netværk...er det sat op så du kan ringe til en server eller hvordan? etc.
Avatar billede 1986 Nybegynder
30. december 2002 - 16:41 #3
ja men jeg skal bruge hjælp til at sætte forbindelsen op
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 16:42 #4
hvis du bare skal ringe ind til et modem er det jo bare at oprette en forbindelse som ringer op til dette nr med nødvendig brugernavn og adgangskode
Avatar billede 1986 Nybegynder
30. december 2002 - 16:43 #5
netværket er sat op med computere ingen server kun en computer med stor harddisk som vi bruger til server....kunn måske godt lave den til server ved bare ik hvilke programmer
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 16:43 #6
eller du kan skrive hvor du helt nøjagtigt bliver i tvivl.
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 16:43 #7
jamen, er der sat en computer om der kan modtage opkald udefra?
Avatar billede 1986 Nybegynder
30. december 2002 - 16:44 #8
ja brugernavnet og passwordet er det bare dem som man bruger til at logge in på computeren
Avatar billede 1986 Nybegynder
30. december 2002 - 16:44 #9
ved ik om den er sat op til det !!!Hvordan
Avatar billede 1986 Nybegynder
30. december 2002 - 17:04 #10
Den computer der står i firmaet er tilsluttet adsl med fast ip-addresse og windows xp, min computer er med et 56k modem og windows 98, hvordan laver jeg et netværk imellem disse to computere.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. december 2002 - 17:14 #11
1986 => Du må ikke oprette 2 ens spm.
Læs reglerne et par gange, Tak

http://www.eksperten.dk/regler.phtml
§ 2.1.11
"Oprette samme spørgsmål flere gange"

Hvis evt forklarede dit problem, lidt bedre så var der måske større chance for at folk kunne hjælpe dig.

Rkhdk / CoAdmin
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 17:18 #12
enten skal du sætte en pc op som vpn server eller forwarde port 139 til pc'en hvis du vil lave fildeling

er der ikke en systemadministrator du kan snakke med i firmaet? No offence, men det lyder ikke til du selv har den store viden omkring det, og det kan godt blive lidt problematisk at forklare...no offnce
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 17:18 #13
offence even.
Avatar billede 1986 Nybegynder
30. december 2002 - 17:56 #14
hvordan sætter jeg den op som vpn server altså hvilket program og skal der et nyt windows til....