Avatar billede sjc Nybegynder
30. december 2002 - 11:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vis db værdier i 2 søjler

Jeg skal liste 20 værdierne fra en db i 2 søjler med 10 i hver. Jeg kan ikke få de
10 sidste til at starte foroven til højre i 2. søjle. Kan i hjælpe med en op og indrykningskommando!

<table bgcolor="#b0c4de">
<%
dim linienr
for each x in rs.Fields
  if x.name <> "no" and x.name <> "dateadded" then%>
  <% linienr=linienr+1 %>
  <% if linienr < 10 then %>
  <tr>
  <td><%=x.name%> </td>
  <td><input name="<%=x.name%>" value="<%  =x.value%>" size="30"></td>
          </tr>
  <% else %>
  <tr>
  <td><%=x.name%> </td>
  <td><input name="<%=x.name%>" value="<%=x.value%>" size="30"></td>
  </tr>
  <% end if %>
  <%end if
next
rs.close
conn.close
%>
</table>
Avatar billede hossein Nybegynder
30. december 2002 - 11:18 #1
Jeg har svaret dette spørgsmål under ASP: http://www.eksperten.dk/spm/249535
eller:
http://www.eksperten.dk/spm/273763
Avatar billede sjc Nybegynder
30. december 2002 - 11:55 #2
Hvordan placerer jeg <%=x.name%>  og  "<%=x.value%>

F.Eks (Virker ikke)
Response.Write "<tr><td>" & "<%=x.name%>" & "<BR>"& "<%=x.value%>"  & "</td>"
Avatar billede sjc Nybegynder
30. december 2002 - 15:14 #3
Jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg skal have dette lagt ind i en Response.write - hvordan stilles den op!

<tr>
<td><%=x.name%> </td>
<td><input name="<%=x.name%>" value="<%=x.value%>" size="30"></td>
</tr>
Avatar billede hossein Nybegynder
30. december 2002 - 18:54 #4
Jeg fik lidt travlt på arbejdet, kan du lægge din kode fra når du opretter en connection og recordset + din SQL sætning? så kan jeg bedre se hvor det går galt.
Avatar billede sjc Nybegynder
31. december 2002 - 10:29 #5
Tak for din hjælp - det er nu næsten lykkes men der er et problem.
jeg får værdierne sådan:

1        2
3        4
5        6

jeg vil gerne have dem:

1            4
2            5
3            6

Kan du hjælpe!!!!!

Min koder er:
<%
ID=Request.Form("ID")
set conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
conn.open(server.mappath("fpdb/Komponentbors.mdb"))
set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open "Select * from Komponentborsen where Komponentborsen.[ID]=" & ID, conn
%>
</head>

<body><table bgcolor="#b0c4de">

<%
dim LinkCount
for each x in rs.Fields
  if x.name <> "no" and x.name <> "dateadded" then

  If LinkCount Mod 2 = 0 Then
      If LinkCount <> 0 Then Response.Write"</tr>"

        Response.Write "<tr><td>"&x.name&"</td><td><input name='"&x.name&"' value='"&x.value&"' size = '30'></td>"

      else

        Response.Write "<td>"&x.name&"</td><td><input name='"&x.name&"' value='"&x.value&"' size = '30'></td>"

    end if
    LinkCount = LinkCount + 1

  end if
next

rs.close
conn.close
%>

</table></body>
Avatar billede hossein Nybegynder
31. december 2002 - 15:31 #6
fint, jeg kan desværre ikke finde nogen løsning på dette ønske. men så snart jeg finder på noget, vil jeg give dig besked.

Godt nyt år
hossein
Avatar billede abpdk Nybegynder
31. december 2002 - 15:40 #7
Du skriver at du gerne vil ha de 20 værdier skrevet ud som:
1 4
2 5
3 6

Nu må I meget undskylde hvis jeg gentager noget der allerede er skrevet, men jeg kender ikke så meget til ASP, og jeg orker ikke at sætte mig ind i den kode i har skrevet foroven, men det kan løses ret nemt ved at gøre følgende (kan som sagt ikke ASP koden).

Indlæs de 20 værdier i et array og genneløb den første halvdel af elementerne, i dette tilfælde 10, og udskriv på følgende facon:

array[i]  array[i+10]  (hvor i er løkke-variablen)
Avatar billede hossein Nybegynder
31. december 2002 - 20:27 #8
God forslag "abpdk", her bruger jeg GetRows methoden. Du skal i din SQL sætning skrive de felter som vil udskrive fra din tabel, den accepterer ikke * (alt) og data udskrives på den måde som du vil:
1 3
2 4

men du skal tilpasse designet på den måde som du ville, her er koden:

<%@ Language=VBScript %>
<%Option Explicit
response.buffer=true%>
<html>
<head>
<title>xxxxxxx</title>
</head>
<h1 ALIGN="CENTER">xxxxxxx</h1>
<%
dim DSN, oRs, oConn, strSQL, minFelt, colcounter, NumRecords, NumRows, DisplayName, RowCounter

Const NumColumns = 2

Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

DSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("fpdb/Komponentbors.mdb")

oConn.Open DSN

strSQL = "Select ID, (Skriv de felter som du vil) from Komponentborsen where Komponentborsen.[ID]=" & ID
Set oRs = oConn.Execute(strSQL)

minFelt = oRs.GetRows

oRs.close
set oRs = nothing
oConn.close
set oConn=nothing%>
<p ALIGN="CENTER">xxxx</p>
<table ALIGN="CENTER" BORDER="1" CELLPADDING="1"CELLSPACING="1">
<THEAD>
<tr>
<%For colcounter = 1 to NumColumns%>
<th>xxxxx</th>
<th>yyyyy</th>
<%next%>
</tr>
</THEAD>

<%
NumRecords = ubound(minFelt,2) + 1

if NumRecords mod NumColumns = 0 then
NumRows = NumRecords\NumColumns
Else
NumRows = NumRecords\NumColumns+1
End if

For RowCounter = 1 to NumRows

  For ColCounter = 0 to NumColumns-1
    if RowCounter + ColCounter * NumRows <= NumRecords then
          DisplayName = minFelt(1, RowCounter + ColCounter * NumRows-1) & " " & minFelt(2, RowCounter + ColCounter * NumRows-1)
response.write "<td>" & Displayname & "</td><td>" & minFelt(3,RowCounter + ColCounter * NumRows-1) & "</td>"
    Else
        Response.write "<td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td>"
    End if
  Next
response.write "</tr>"
Next%>
</table>
</html>

vh    hossein
Avatar billede sjc Nybegynder
03. januar 2003 - 12:42 #9
Tak for hjælpen - den ar været til stor gavn