Avatar billede toppus Nybegynder
29. december 2002 - 20:09 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

tjek og bruger navn findes inde man skriver til database

hej
jeg "logger" mine bruger for skærm størrelser, men hvergan de kommer ind på siden så skriver de en ny post. Kan man inden man sender data til databasen lave en  kontrol om brugernavn findes og så ikke køre resten af script'et

Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConn = "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=d:\database\test.mdb"
objConn.Open(strConn)

strSQL = "INSERT INTO logger (agent, referrer, resolution, resolution2, user, ip) "
strSQL = strSQL & "VALUES('" & strAgent & "', '" & strReferrer & "', '" & strResolution & "',  '" & strResolution2 & "',  '" & struser & "', '" & strIP & "')"

' Udfører SQL-strengen, og lukker derefter databaseforbindelsen
objConn.Execute(strSQL)

objConn.Close()
Set objConn = Nothing
Avatar billede medions Nybegynder
29. december 2002 - 20:13 #1
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConn = "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=d:\database\test.mdb"
objConn.Open(strConn)

strSQL = "SELECT * FROM brugere WHERE user = 'brugernavnet'"

If objRs.EOF Then
strSQL = "INSERT INTO logger (agent, referrer, resolution, resolution2, user, ip) "
strSQL = strSQL & "VALUES('" & strAgent & "', '" & strReferrer & "', '" & strResolution & "',  '" & strResolution2 & "',  '" & struser & "', '" & strIP & "')"

' Udfører SQL-strengen, og lukker derefter databaseforbindelsen
objConn.Execute(strSQL)

Else
Response.Write("Brugeren findes allede")
End If

objConn.Close()
Set objConn = Nothing

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
29. december 2002 - 20:14 #2
Avatar billede toppus Nybegynder
29. december 2002 - 20:16 #3
strSQL = "SELECT * FROM brugere WHERE user = 'brugernavnet'"

Hvad mener du med at brugernavnet er =.... er det bare det som er USER ?
Avatar billede toppus Nybegynder
29. december 2002 - 20:21 #4
kan ikke lige regne ud havd jeg skal skrive der hvaor du har skrevet
user = 'brugernavnet'
da det jo ikke er et specifikt navn men skal gælde for den alle...hvis du forstår hvad jeg mener.
Avatar billede medions Nybegynder
29. december 2002 - 23:59 #5
Prøv at beskriv den tabel hvor du vil ha' checket om brugeren eksistere!

//>Rune
Avatar billede bonbon Nybegynder
30. december 2002 - 16:42 #6
strSQL = "SELECT * FROM brugere WHERE user = " & request("user")

' Hvis brugeren ikke findes
if rs.eof then
' Gem brugerens data
SQL = "INSERT INTO osv. osv."
' Hvis brugeren findes
else
response.write "Brugeren findes allerede"
Avatar billede toppus Nybegynder
31. december 2002 - 02:35 #7
det er en access database der hedder test og i denne ligger en tabel der hedder logger.  det script der kører nu, henter udover de oplysninger som vedrører skærm data også et bruger navn som de logger på MIN server og som kører windows logon >> struser = Request.ServerVariables("LOGON_USER")<<
det gemmer den alt sammen i databasen, men det gørt den jo hvergang de logger på og det ville jeg gerne undgå, så det bare sker EN gang pr. user name
Det felt i tabelen hedder user.  håber det hjælper noget