Avatar billede tester01 Nybegynder
29. december 2002 - 19:32 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

C++ eller?

OK, dette er i sig selv en slags fortsættelse af et andet thread. Men jeg håber jeg kan køre det lidt videre, også som en hjælpe for andre.

Hvilket sprog er nemmest? Har nemmest syntax? C#, c++ eller java.

Og igen til arne v. Er der et sted hvor jeg kan kontakte dig over nettet? icq, mail eller lignende?

Tak,
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
29. december 2002 - 19:33 #1
Det må være Java :-)

C++ er en del sværre  end Java....
Avatar billede mickni33 Nybegynder
29. december 2002 - 19:37 #2
Tror ikke der er meget forskel
C++ kan være svært at forstå på grund af pointere
Java kan være svært at forstå på grund af deres enorme API
C# siges at være næsten det samme som Java altså en blandning af C++ og Java
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2002 - 19:39 #3
Alle sprog har deres fordele.

C++ er klart det sværreste sprog at mestre men også det mest
kraftfulde.

Java og C# er designet til at være lidt nemmere.

De fleste programmører har deres personlige præferancer.

arne_v@mail.danbbs.dk
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
29. december 2002 - 19:40 #4
alle tre er ret svære da de alle er objektorienterede på en aller anden måde. Kan anbefale at man starter med et begyndersprog hvis man er ny i programmering. Kig enten på Visual Basic, hvis du kan holde til de spydige kommentarer, eller måske Delphi, der bygger på Object Pascal, som er Borlands forsøg på at lave objektorienteret pascal. Object Pascal er også blevet mere eller mindre implementeret i compileren Freepascal, som vidst er udgivet under GPL.
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
29. december 2002 - 19:40 #5
var så et svar :P
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2002 - 19:40 #6
mick> Java har et enormt API, men man er jo ikke tvunget til hverken at
lære det eller bruge det. Det kan vel aldrig blive en ulempe, at man har
muligheden for at bruge noget færdigt kode.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2002 - 19:45 #7
buster> Ja objekt orienteret kan godt være svært, men det er jo
altså det man bruger idag. Så selvom det er svært bør man nok gå
igang med at lære det. Og jeg tror ikke meget på ideen med at starte
med et proceduralt sprog først, så er der en risiko for at man aldrig
lærer at programmere objekt orienteret (der er alt alt for mange
såkaldte C++ programmører der skriver C kode med variabel erklæringer
midt i koden og // som kommentar markering og mener det er OOP).
Hvis man vil lære et proceduralt sprog, så er Pascal et fremragende
sprog at lære som første sprog. For 10 år siden ville det også
ubetinget have været min anbefaling. Men tiden går og verden ændrer
sig.
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
29. december 2002 - 20:03 #8
arne>> jo, du ret i at man benytter OOP til næsten alt nu, men nu er det jo stadig sådan at man skal starte et sted. C++, Java og C# kan være den tand for svære hvis man ikke har styr på de basale ting ved programmering.

Jeg synes at jeg fik meget ud af både VB og Delphi. Specielt Delphi som besider en meget stor API, kaldet VCL, som er fuldstændig objektorienteret (den kan du også få adgang til med C++ med C++ Builder).

Da Pascal jo er lavet som en "begyndersprog" kan man jo starte der, men som du siger, kan det diskuteres om man får ligeså meget ud af at lære et sprog som ikke er OO. Derfor kan man benytte Object Pascal, som er er en nem vej ind i OOP.

Samtidig må du vel selv indrømme at OOP ikke er godt i alle sammenhænge. Som altid skal man vælge de rigtige værktøjer til at løse problemerne. Derfor kan det jo være på sin plads at lære flere sprog så man har større valgfrihed.

Eksempelvis kan det diskuteres om det er smart at lære C før C++. Det mener jeg, men husker vidstnok af Bjarne Stroustrup (skaberen af C++. Ved ikke hvordan det staves) sagde at det syntes han var en dårlig ting.

(btw, nu skal der jo helst ikke udbryde religionskrig. Jeg går selv ind for OOP)
Avatar billede tester01 Nybegynder
29. december 2002 - 20:47 #9
Jeg kan en rimelig del ASP, hvilket så vil sige at jeg også kan vbscript, som ligner vb en del.

Jeg kan da sagtens gå i gang med c++,c# eller java... Eller havd mener i?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2002 - 20:49 #10
Det mener jeg sagtens at du kan.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
29. december 2002 - 20:49 #11
tester01 >> Ja, det mener jeg godt du kan! ... når du har arbejdet med programmering før, så forstår du også de grundlæggende princripper, så du kan komme igang....
Avatar billede tester01 Nybegynder
29. december 2002 - 20:51 #12
Ja, det vil jeg så=)

Tak for hjælpen drenge;)

Det kan jo være vi snakkes senere.