Avatar billede spurn Nybegynder
29. december 2002 - 16:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Request

using System;
using System.Web;

..

ipadresse = Request.ServerVariables["REMOTE_ADDR"];

..

The type or namespace name 'Request' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

hvis jeg markerer request og slår det op på msdn står der:

ICAComponent.Request
This topic applies to Windows XP Home Edition and Windows XP Professional only.

The Request property returns the parent request.

Syntax

objCAComponent.Request As ICARequest

Parameters

This property takes no parameters.

Error Codes

If the property fails, an error is raised and Err.Number is set to a value other than zero.

Return Values

Returns an ICARequest object.

Remarks

This property is read-only.

See Also

ICAComponent Object.

// jeg anveder xp prof.
Avatar billede burningice Nybegynder
29. december 2002 - 17:58 #1
mmmmm... .Net Framework SDK er nu ikke så ringe... (søg efter "remote ip address")

ms-help://MS.NETFrameworkSDK/cpref/html/frlrfSystemWebHttpRequestClassUserHostAddressTopic.htm

Gets the IP host address of the remote client.

[Visual Basic]
Public ReadOnly Property UserHostAddress As String
[C#]
public string UserHostAddress {get;}
[C++]
public: __property String* get_UserHostAddress();
[JScript]
public function get UserHostAddress() : String;
Property Value
The IP address of the remote client.

Example
[Visual Basic, C#] The following example assigns the IP address of the remote client to a string variable.

[Visual Basic]
Dim ClientIP As String
ClientIP = Request.UserHostAddress
[C#]
String ClientIP;
ClientIP = Request.UserHostAddress;
Avatar billede spurn Nybegynder
29. december 2002 - 18:03 #2
nej det har du ret i at det ikke er, men det løser ikke rigtigt mit problem. Det jeg prøver at vise er at jeg ikke kan anvende Request som jeg kunne da jeg havde win2k, og der er faktisk mange brugbare ting der er forbundet med Request.
Avatar billede spurn Nybegynder
29. december 2002 - 18:07 #3
doh havde glemt at arve

System.Web.UI.Page
Avatar billede burningice Nybegynder
29. december 2002 - 19:29 #4
og jeg pointerede at der var en bedre måde at finde ip adressen på den maskine der ser siden
Avatar billede burningice Nybegynder
29. december 2002 - 19:31 #5
du arver forresten ikke ved at skrive using, men sørger bare for at du kan bruge klassens navn, uden at skrive den "fulde sti"...
Avatar billede spurn Nybegynder
29. december 2002 - 20:51 #6
jamen ipadressen er kun en del ud af 9 ting jeg skal bruge, så det er ikke godt nok til at løse mit problem med ikke at kunne bruge request, som var det jeg beskrev problemet med.

public class UserTracking : System.Web.UI.Page

og der var her jeg havde glemt det.