Avatar billede awesome Nybegynder
29. december 2002 - 15:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Computeren fryser

Hejsa jeg har et meget mærkeligt problem, som jeg skal prøve at forklare, så godt jeg kan.

Jeg har læst en del af de andre indlæg om at computeren fryser, men jeg synes ikke helt det dækker mit problem.

Mit problem er som sagt, at min computer fryser. Der kan gå 1 min til flere timer. Det mystiske er dog, at hvis jeg sætter Warcraft 3 til at køre i baggrunden, så har jeg ikke været udsat for at min computer har været gået ned. Men jeg har prøvet, at med det samme jeg lukkede det, så frøs den. (Er det mystisk eller hvad?)

Når jeg så genstarter får jeg beskeden floppy disk fail (40), jeg har nu taget min diskette drev helt fra igen, men computeren går stadigt ned, nu siger den dog ikke floppy disk fail (40) mere.

Er der nogen som har en ide til, hvad jeg kan prøve at gøre? Opdatere bios eller et eller andet, for jeg er ved at være godt træt af det. Og er der forresten nogen, som også har det problem at tastaturet lige pludseligt ikke virker, men så tager man bare stikket ud og sætter det i igen, også virker det fint igen.

Min specificationer er.
WinXP
Geforce 2 GTS
512 MB Ram
..ved ikke lige om jeg skal have mere med
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. december 2002 - 16:11 #1
Det er et ret almindeligt problem i øjeblikket, særligt for visse motherboard typer.

Prøv at se om løsninger ikke er her på E

http://www.eksperten.dk/spm/236013
http://www.eksperten.dk/spm/28860
http://www.eksperten.dk/spm/25980
og mange flere prøv at søge på ordet fryser
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. december 2002 - 21:03 #2
Problemet ligger et af følgende steder.

Dårligt motherboard, Ret sandsyneligt i øjeblikket, der synes at være en del af disse problemer
Dårlig CPU, Prøv at låne en af en kammerat, hvis problemet fortsætter er det ikke din cpu
Dårlig strømforsygning, prøv at låne en du ved virker og se om problemet forsvinder

Endelig er der varme problemer, kontroller blæserne på både cpu og grafikkort
Avatar billede awesome Nybegynder
08. februar 2004 - 13:07 #3
Tja..kommer vidst ikke flere svar..så lukker den. :)
Forslagene virker desværre ikke, og jeg har stadigt problemet. :)